حسین مدرس خیابانی روز جمعه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:سیستان و بلوچستان با دارا بودن بیشترین شبکه راههای ارتباطی، اما به دلیل آمار پایین برخورداری از بزرگراه و دو طرفه بودن بیشتر راههای ارتباطی، در نوروز با وجود آمار پایین تعداد تصادفات در سطح کشور،به دلیل شدت حوادث، رتبه بالایی را در تعداد کشته شدن سوانح رانندگی از آن خود کرد.
وی تاکید کرد: به منظور کاهش تصادفات رانندگی در سیستان و بلوچستان که سالانه خسارت های جبران ناپذیری را در این استان برجا می گذارد ، نیازمند طرح ضربتی توسعه مسیرهای دوبانده(بزرگراه) هستیم چرا که تا زمانی که این مهم محقق نگردد به دلیل تصادفات رخ به رخ،کماکان شاهد تصادفات شدید منجر به فوت خواهیم بود.
استاندار سیستان و بلوچستان با قدردانی از تلاش شبانه روزی همه عوامل اجرایی در حوزه ایمنی راهها استان در نوروز گفت: با وجود کسب رتبه ۳۰ کشوری در تعداد تصادفات،اما به دلیل فقر راههای دو طرفه در استان شاهد افزایش تصادفات منجر به فوت در نوروز هستیم.
وی تصریح کرد: همزمان با تعطیلات نوروزی ۶ جلسه کمیسیون ایمنی راههای در سیستان و بلوچستان برگزار شد که اتخاذ تصمیمات مهمی نظیر انسداد مرزها، توقیف خودروهای با سرعت بالا، محدودیت های ترافیکی، استقرار پایگاهای متعدد پلیس راه و راهداری، ایجاد گشت پلیس راه در طول راههای پر حادثه نظیر زاهدان- خاش و خاش - ایرانشهر، گشتهای نامحسوس پلیس راه، افزایش نصب علائم ایمنی و حذف نقاط حادثه را به همراه داشت.
مدرس خیابانی با بیان اینکه تصادفهای جادهای یکی از عوامل بسیار مهم مرگ و میر و صدمات جانی و مالی بوده که آثار سنگین اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن، جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان برای توسعه و رفاه مردم نیازمند ایجاد و آماده سازی زیرساختهای حمل ونقل بوده و مهمترین آن احداث بزرگراه است و تا زمانی که این مهم در کمترین زمان ممکن و به صورت ضربتی محقق نگردد با وجود همه اقدامات مطلوب در حوزه ایمنی راهها شاهد افزایش تلفات انسانی ناشی از تصادف رخ به رخ خواهیم بود.