تهران- ایرنا- معاون وزیر خارجه روسیه این اتهام را رد کرد که روسیه تلاش داشته در لحظات پایانی مذاکرات وین درخواست‌های جدیدی را مطرح کند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه آر تی در مورد مذاکرات وین تصریح کرد: تنها منافع ما این بود که از تعاملات مشروع خود با ایران از نظر نحوه اجرای برجام پس از احیای آن محافظت کنیم.

ریابکوف خاطر نشان کرد: بقیه مسائل به دیگران بستگی دارد. چند روز یا شاید چند هفته طول خواهد کشید تا قبل از اینکه همه چیز سر جایش قرار بگیرد. روسیه در راستای تعامل کامل با ایران، آمریکا و هماهنگ‌کنندگان اتحادیه اروپا، نهایت تلاش خود را برای تضمین نتیجه مثبت به کار بست.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشتند.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دست‌یابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه عمل کند، امکان دست یابی به توافق در وین وجود دارد. توافق مد نظر ایران سندی است که تحریم ها به صورت حداکثری رفع شود و منطقه‌ هم از اجرای آن بهره‌مند شود.