تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰

شهرری - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان ری از کشف بیش از هشت هزار کیلوگرم آرد یارانه‌ای احتکار شده تا دستگیری عوامل درگیری گله‌داران بر سر چراگاه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از پلیس شهرری، سرهنگ دوستعلی جلیلیان روز جمعه گفت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر احتکار غیرمجاز مقادیری آرد یارانه‌ای توسط فردی در یک انبار در محدوه خیابان فدائیان اسلام و فروش آن به صورت خارج از شبکه، موضوع به صورت ویژه تحت پیگرد انتظامی و قضایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی‌های قضایی با اداره تعزیرات حکومتی ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی صورت گرفته ۲۰۷ کیسه ۴۰ کیلوگرمی در محل بود کشف شد.

جدال بر سر چراگاه در شهرستان ری منجر به دستگیری ۱۸ مرد شد

جلیلیان همچنین گفت: ۱۸ گله‌دار بر سر چراگاه احشام در این شهرستان با یکدیگر درگیر شده بودند دستگیر شدند؛ در این درگیری سه نفر از گله‌داران مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

وی ادامه داد: در پی وقوع درگیری دسته جمعی در نزدیکی یکی از روستاهای کهریزک بلافاصله ماموران امنیت عمومی و کلانتری این شهرستان در محل حاضر شدند و در تحقیقات اولیه مشخص شد این درگیری بین تعدادی از گله داران رخ داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه تعدادی از طرفین درگیری قبل از رسیدن ماموران از محل گریخته بودند، افزود: این درگیری منجر به مصدومیت سه نفر از گله‌داران شده بود که به علت شدت صدمات وارده به مراکز درمانی منتقل شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: متهمان با استفاده از اسلحه شکاری و سلاح سرد و چماق اقدام به قدرت نمایی کردند؛ تعدادی از متهمان در صحنه درگیری دستگیر و سایر عاملان این درگیری که قبل از حضور ماموران از محل متواری شده بودند با اخذ دستور قضایی و شناسایی هویت و مخفیگاه  آنان در کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر شدند.

جلیلیان علت این درگیری را اختلاف بر سر محل چراگاه احشام عنوان کرد و افزود: در تحقیقات پلیسی کلیه ادواتی که متهمان با آن قدرت نمایی کرده بودند کشف و به مقر پلیس انتقال داده شد.

متهمان تحت تعقیب در شهر ری دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان ری از از دستگیری سه سارق خودرو تحت تعقیب در این شهرستان خبر داد و افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو مشخص شد راننده و ۲ سرنشین یک دستگاه  خودروی سواری با همکاری یکدیگر و پرسه زنی در نقاط خلوت شهر و شناسایی خودروهایی که ایمنی کمتری دارند آنها را سرقت می‌کردند.

وی ادامه داد: نتیجه بررسی‌های پلیسی به مرجع قضایی منعکس و دستگیری متهمان به محض مشاهده از مرجع قضایی صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه وقوع یک فقره سرقت خودرو دیگر در محدوده دولت آباد و حضور سارقان در اطراف خودرو اعلام و بلافاصله تیم عملیات کلانتری در محل حاضر و متهمان دستگیر شدند.

جلیلیان با بیان اینکه در این عملیات ۲ سرنشین خودرو دستگیر ولی راننده خودور موفق به فرار شد افزود: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مخفیگاه و هویت متهم تحت تعقیب شناسایی و در یک عملیات ضربتی متهم سوم پرونده نیز در مخفیگاهش دستگیر و به کلانتری انتقال داده شد.

موبایل قاپ تکرو با ۱۴ شاکی روانه دادسرا شد

سرهنگ جلیلیان از دستگیری موبایل قاپی که با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت به صورت تک‌نفره از شهروندان سرقت می کرد خبر داد و گفت: متهم با ۱۴ شاکی روانه دادسرا شد.

این مسئول ادامه داد: در پی اعلام وقوع یک فقره موبایل قاپی توسط راکب یک دستگاه موتورسکیلت در محدوده سه راه ورامین نزدیکترین گشت انتظامی کلانتری که در همان محدوده در حال گشت زنی بود به نشانی اعلامی اعزام شد.

وی افزود: گشت زنی‌های هدفمند ادامه داشت تا اینکه ماموران موتورسوار سارق را هنگام موبایل قاپی دیگر در محدوده میدان معلم مشاهده و در یک عملیات ضربتی پس از مدتی تعقیب و گریز موتورسوار زمین‌گیر و دستگیر شد.

جلیلیان با اشاره به اینکه این سارق حرفه‌ای در فاصله زمانی کم مرتکب ۲ فقره سرقت شده بود افزود: موبایل‌های به سرقت رفته از متهم کشف و وی برای پی جویی‌های انتظامی به کلانتری انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری به دعوت مال باختگان به کلانتری ری و شناسایی متهم توسط آنان اشاره کرد و افرود: متهم با دستور قضایی برای شناسایی سایر جرائم احتمالی در اختیار این کلانتری قرار گرفت و تا کنون ۱۴ مال باخته متهم را شناسایی کردند.