تهران - ایرنا - نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: با سفر رئیس جمهور به دشت ورامین، بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام و معطل مانده تعیین تکلیف شده و تکمیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسین نوش‌آبادی روز شنبه در دیدار با آیت الله سیدمرتضی محمودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین اظهار داشت: امروز در کشور شاهد همدلی و همراهی تمامی مسوولان برای خدمت رسانی به مردم  هستیم و قطعا این همدلی، مسیر را برای توسعه و پیشرفت کشور هموار می‌کند.
وی گفت: امروز کشور با سختی‌ها و مشکلات فراوانی در حوزه اقتصادی، معیشت مردم و مسائل فرهنگی همراه است و قطعا با همبستگی موجود بین تمام ارکان جامعه بسیاری از این مشکلات در سال و قرن جدید قابل رفع است.
وی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به دشت ورامین گفت: با سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک بخش مهمی از مطالبات مردم و اولویت‌های پیشرفت و توسعه منطقه پاسخ داده می‌شود که یکی از مهمترین آن، توسعه حمل و نقل ریلی در منطقه است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز بیش از دو پنجم از مردم دشت ورایمن مجبور به سفر روزانه به تهران هستند و روزانه ۲۰۰ هزار سفر از سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک به پایتخت صورت می‌گیرد در حالی که زیرساخت‌های حمل و نقل این منطقه، مناسب نیست.
وی افزود: وضعیت تنها جاده مواصلاتی دشت ورامین به تهران مناسب نیست، ناوگان حمل و نقل جاده‌ای فرسوده است و حمل و نقل ریلی جنوب‌شرق تهران چشم‌انداز مناسبی ندارد که امید است با سفر رئیس جمهور، بخش مهمی از این مشکل برطرف شود.
وی از به‌سازی محور جنوب‌شرق تهران به پایتخت، تکمیل قطار حومه‌ای، اجرای تأسیسات فاضلاب، تعیین تکلیف بیمارستان شهید مفتح و بیمارستان شهرستان پیشوا از مهمترین مطالبات و اولویت‌های دشت ورامین در سفر رئیس جمهور است.
نوش‌آبادی گفت: پیش‌بینی می‌شود که با سفر رئیس جمهور به دشت ورامین ۲ هزار میلیارد تومان طرح اجرا شود که از این میزان، ۴۰۰ میلیارد ریال به توسعه و تکمیل حمل و نقل ریلی اختصاص می‌یابد.
وی از تکمیل طرح اتصال جاده چرمشهر به آران و بیدگل به عنوان دیگر طرح ملی یاد کرد و افزود: این طرح از بودجه ملی برخوردار است که اجرای آن از حوزه استان اصفهان آغاز شده و درخواست داریم که قطعا استان تهران نیز همزمان اجرایی شود تا این طرح مهم با سرعت بیشتری همراه شود.
مسوولان همواره خود را در محضر خداوند احساس کنند
امام جمعه شهرستان ورامین نیز در این دیدار اظهار داشت: اگر مسوولان همواره خود را در محضر خداوند متعال احساس کنند، کار را فقط برای جلب رضایت مردم که رضایتمندی خداوند را در پی دارد انجام می‌دهند.
آیت الله سیدمرتضی محمودی افزود: تمامی خطاها و گناه‌های رخ داده از سوی انسان‌ها فقط به این دلیل است که انسان خدا را در نظر نمی‌گیرد.
وی گفت: غفلت از خداوند معلوم عدم اعتقاد و یا سرگرم شدن به مسائل دنیوی است و این امر آفت بزرگ برای مسوولان نیز محسوب می‌شود.
نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی امانتی در دست مسوولان است که شکرانه آن را باید با خدمت‌رسانی به مردم انجام دهند.
مردم به تلاش‌های دولت مردمی امیدوارند
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در این دیدار گفت: امروز تلاش و همت دولت سیزدهم مردم را به آینده کشور امیدوار کرد و لازم است تا از این فرصت برای رفع مشکلات منطقه استفاده کرد.
حجت الاسلام سیدمحسن محمودی افزود: مسوولان شهرستان ورامین با همدلی و اتحاد، مطالبات مردم را پیگیری می‌کنند ولی لازم است تا مردم نتیجه این پیگیری را مشاهده کنند.
وی گفت: دولت آن قدر گرفتاری دارد که اگر مسوولان شهرستان مطالبه‌گری نکنند، اتفاقات اساسی، ریشه‌ای و تحول آفرین در منطقه رخ نمی‌دهد از ظرفیت‌های منطقه به درستی استفاده نخواهد شد.
امام جمعه موقت ورامین تأکید کرد: مردم به دولت سیزدهم امیدوار شده‌اند و مسوولان شهرستان باید از این فرصت طلایی برای رفع نیازهای اساسی مردم استفاده کنند.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین نیازهای جوانان منطقه اردوگاه دانش‌آموزی است که در دیدار وزیر آموزش و پرورش نیز این مطالبه مطرح شد و استاندار تهران نیز برای تأمین زمین مورد نیاز آن قول مساعده داده‌اند که امید است در سفر رئیس جمهور این موضوع نیز مطرح شود.
محمودی گفت: تنها جاده مواصلاتی بین ورامین و پایتخت، جوابگوی نیاز منطقه نیست و مسوولان باید در صدد ایجاد یک بزرگراه جدید در جنوب‌شرق تهران باشند.