مشهد- ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر خراسان رضوی گفت: ۱۲۱ حادثه توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون امدادرسانی شده است.

غلامرضا صیادی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود:  امدادرسانی این تعداد حادثه در قالب طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر خراسان رضوی انجام شده است.

وی بیان کرد: از مجموع حوادث امدادرسانی شده در این مدت، ۸۸ حادثه جاده‌ای، چهار حادثه برف و کولاک و بقیه حوادث مرتبط با آتش‌سوزی جنگل و مرتع، جوی، کوهستان و حوادث شهری بوده است.

وی افزود: امدادگران هلال‌احمر استان در قالب طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند پارسال تا هشتم فروردین امسال به ۲۶۴ حادثه‌دیده امدادرسانی کرده اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر خراسان رضوی گفت در قالب این حوادث به حدود ۴۰۰ حادثه دیده امداد رسانی شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۳ هزار و ۵۷۹ نفر - روز نیروی عملیاتی شامل پرسنل و داوطلبان در قالب ۸۵۲ تیم عملیاتی به همراه ۱۴۷ دستگاه خودرو عملیاتی و یک فروند بالگرد، کار امدادرسانی به حادثه دیدگان را بر عهده داشته اند.

صیادی افزود: در قالب طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر خراسان رضوی، ۲۶ پایگاه ثابت امداد و نجات، هشت پایگاه موقت و ۲۴ پایگاه سیار فعال شده و کار امدادرسانی به مسافران جاده‌ای و حادثه دیدگان حوادث را بر عهده دارند.

وی گفت: همچنین در این مدت ۱۲۹ هزار و ۸۹۶ نفر خدمات اطلاع‌رسانی و آموزش در خصوص کرونا و سلامت سفر را دریافت کرده‌اند و ۱۵۹ هزار و ۳۰۲ قلم محصولات امدادی و آموزشی نیز در بین مسافران در جاده‌های استان توزیع شده است.

طرح امداد و نجات نوروزی در جاده‌های خراسان رضوی که از ۲۵ اسفندماه پارسال آغاز شده است، تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد.