ارومیه - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: تا (۱۲ فروردین) ۴۲۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این استان بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، جلیل جباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:  در این مدت ۲۲ هزار نفر در مراکز اقامتی مجاز سطح استان اعم از هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و واحدهای بوم‌گردی اقامت داشته‌اند.

وی با اعلام اینکه بازدید کنندگان از موزه‌های تحت پوشش اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در ایام تعطیلات نوروزی بیش از ۱۰۰ هزار نفر بوده‌اند، افزود: با توجه به محدودیت‌های کرونایی در سال گذشته، این رقم امسال ۱۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جباری ادامه داد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان‌های مسافرپذیر کشور در فصل بهار و تابستان است برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر به صورت مستمر در طول سال برگزار خواهد شد و اقدامات این ستاد تنها معطوف به ایام نوروز نخواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون اسامی و مشخصات ۲۴۸ بنای تاریخی استان در سامانه جامع نظارت بر تاسیسات گردشگری ثبت شده‌اند و ثبت اسامی سایر بناها نیز ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ بنا، تپه و محوطه تاریخی و باستانی است که سالانه مورد بازدید تعداد کثیری از گردشگران قرار می‌گیرد.