مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهرهای کوهسرخ و نیشابور بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفتند.

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم  پزشکی مشهد، دکتر محمد پهلوان افزود: در حال حاضر ۵ شهر استان خراسان رضوی شامل بردسکن، خلیل‌آباد، فیروزه، قوچان و کاشمر  در وضعیت نارنجی قرار دارند که این تعداد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس اکنون شهرستانهای بینالود، تربت‌جام و زاوه خراسان رضوی در شرایط آبی  و سایر شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در حال حاضر ۳۲۸ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند که ۲۴۵  نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

دکتر پهلوان با بیان اینکه طی یک روز گذشته ۱۳۷ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند، افزود: از این تعداد ۹۸ نفر  در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند که این دانشگاه علاوه بر مشهد، 15 شهرستان را زیر پوشش دارد.

وی تعداد بیماران بدحال کرونایی بستری در بخش های مراقبت ویژه استان  خراسان رضوی را ۹۰ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از یک چهارم بیماران بدحال بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا استان خراسان رضوی در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند که طبق بررسی های انجام شده بیشتر بیماران بدحال، افراد واکسن نزده و یا مبتلا به بیماری های مزمن هستند.

پهلوان از عموم مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجتناب از حضور در دورهمی ها، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون مدافعان سلامت را در مهار  همه گیری کرونا یاری کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۱۶۴ هزار و ۴۸۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۰ هزار و ۲۴۰ تن رسیده است.
اکنون ۲۴ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۶۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۰۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.