سعید تاجیک روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بازگشت کامل به آموزش حضوری نیاز امروز نظام تعلیم و تربیت است که با کمک و همیاری تمامی افراد جامعه به ویژه مدیران، معلمان، رسانهها و دستگاههای اجرایی به ویژه اولیاء دانشآموزان میسر میشود.
وی افزود: شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش در نظام تعلیم و تربیت، ضربات زیادی به فعالیتهای آموزشی وارد کرد که با وجود تلاشهای معلمین و خانوادهها، همچنان کمبود آموزش حضوری به شدت احساس میشود .
تاجیک گفت: آموزش مجازی و به تناسب آن استفاده مداوم دانشآموزان از تلفن همراه، آسیبها و مشکلات فراوانی را برای آنان و خانوادهها به همراه آورده که از جمله میتوان به مشکلات اسکلتی، مشکلات بینایی، کمتحرکی و چاقی، عدم ارتباط با همسالان ،کاهش ارتباطات با معلم و گروه همسالان، ضعف در ارتباط گیری و افت تحصیلی یاد کرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پیشوا تصریح کرد: از جمله معضلات بزرگ آموزشهای مجازی، ترک تحصیل پنهان دانشآموزان است، به طوریکه بر اساس تحقیقات انجام شده، دانش آموزانی که مدتی در کلاسهای درس حاضر نباشند به ترک تحصیل روی می آورند که در آینده خسارات جبران ناپذیری را متوجه کشور و نظام تعلیم و تربیت میکند.
وی بیان کرد : با آموزش حضوری شاهد افزایش و توسعه روابط بین فردی، شکوفایی استعدادها ، افزایش عزت نفس، فرا گیری شیوه های حل مسئله، افزایش تجارب مفید،دریافت به موقع مجهولات ذهنی و درسی،استفاده از ظرفیت و امکانات آموزشی در مدارس،رشد اجتماعی و عاطفی،نظم و انضباط فردی و آداب اجتماعی وبسیاری دیگر از هنجارهای مثبت و مفید در دانش آموزان خواهیم بود.
تاجیک تأکید کرد: با حضور دانشآموزان در کلاسهای درس، از افت تحصیلی در حیطههای مختلف آموزشی و پرورشی- تربیتی جلوگیری میشود، فقر تحصیلی جبران شده و از ترک تحصیل های پنهان دانشآموزان جلوگیری میگردد.
وی افزود: خوشبختانه پس از واکسیناسیون سراسری، تا حدود زیادی آرامش به آموزش کشور بازگشته و امروز با بازگشایی کامل مدارس، بیش از ۲۱ هزار دانشآموز پیشوایی، فعالیتهای اموزشی و تربیتی خود را آغاز میکنند.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوبشرق تهران واقع شده است.