تهران – ایرنا- وزارت امورخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین یکشنبه شب در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حضور یائیر لاپید وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی در منطقه دروازه دمشق قدس، این اقدام را تحریک آمیز خواند.  

به گزارش ایرنا از رسانه‌های فلسطینی، در ادامه این بیانیه آمده است که وعده و وعید لاپید به شهرک‌نشینان صهیونیست به هنگام یورش به این منطقه مبنی بر اینکه در ایام اعیاد یهودی، نیروهای امنیتی و پلیس بیشتری در قدس را مستقر خواهد کرد.

وزارت امورخارجه فلسطین وعده وزیر صهیونیست را اقدامی تحریک‌آمیز علیه فلسطینی‌ها دانست و آن را بیانگر زشت ترین چهره رژیم آپارتاید (تبعیض نژادی) از سوی صهیونیست‌ها دانست که اشغالگری را به قوه قهریه علیه شهروند فلسطینی تحمیل می‌کنند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان آمده است که فراهم کردن امکان حمایت از اعیاد یهودی نشانه نادیده گرفتن کامل وجود هرگونه اعیاد برای مسلمانان و مسیحیان است.

براساس این بیانیه، سخنان وزیر صهیونیست کتمان این حقیقت است که این تندروهای یهودی هستند که دست به تعدی به مقدسات مسیحیان و مسلمانان و پیروان فلسطینی‌ آنها می‌زنند.

این بیانیه تأکید کرد که رژیم تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی این بار در قدس و از طریق لاپید نمود پیدا کرده و نشان داد که اقدامات امنیتی وی درواقع سرکوب شهروندان فلسطینی را کامل کرد.

لاپید اوایل روز یکشنبه با همراهی مقامات بلندپایه صهیونیستی به منطقه "دروازه دمشق" (باب العامود) در قدس رفت.

از ابتدای ماه مبارک رمضان، منطقه «دروازه دمشق» در قدس از ابتدای ماه مبارک رمضان صحنه درگیری جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست است و این نظامیان مانع از تجمع مردم فلسطین در این منطقه می شوند.

همچنین به دنبال درگیری نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی، تاکنون ۱۱ تن زخمی شدند.