ارومیه - ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه گفت: میزان مصرف بنزین از اول تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۱ در این منطقه بیش از ۱۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، احمد مجرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طی این مدت بیش از ۲۴ میلیون لیتر بنزین در منطقه ارومیه به مصرف رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش مصرف را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در ۱۳ روز نخست فروردین امسال بیش از  ۷.۶ میلیون لیتر نفت‌گاز در بخش حمل و نقل و در سطح منطقه مصرف شده، افزود: این عدد نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲.۶ درصد افزایش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه با اشاره به اینکه ترددها و مسافرت‌های نوروزی سهم بسزایی در افزایش مصرف بنزین و نفت‌گاز در سطح منطقه داشته است، اضافه کرد:  با ذخایر مناسب و بجایی که در این بخش اعمال شده بود، شاهد هیچ گونه مشکلی در رابطه با تامین سوخت نوروزی نبودیم.

مجرد پیش بینی کرد که امسال با توجه به واکسیناسیون عمومی، حذف دورکاری‌ها، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و تشدید استفاده از وسایل نقلیه عمومی و شخصی، مصرف مواد نفتی در بخش حمل و نقل نسبت به سال‌های گذشته افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، منطقه ارومیه شامل شهرهای ارومیه، اشنویه، سلماس، خوی، ماکو، شوط، پلدشت، چایپاره، چالدران و بازرگان است.

آذربایجان غربی به علت وسعت طولی دارای ۲ منطقه پخش فرآورده های نفتی در ارومیه و میاندوآب است که به ترتیب شمال و جنوب استان را پوشش می دهد.