بجنورد- ایرنا- رییس اداره زندان شیروان گفت: ۲۶۰ نفر از زندانیان این شهرستان خراسان شمالی ایام نوروز را در کنار خانواده‌های خود سپری کردند که این امر موجب نشاط و خوشحالی خانواده ها شده است.

یزدان عاملی راد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بودن زندانیان در کنار خانواده های خود در ایام نوروز در راستای بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان و برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و اعضای خانواده آنها انجام می شود که بیشتر زندانیان این شهرستان به استثنای زندانیان جرائم سرقت و جرائم خشن در این ایام به مرخصی رفتند.

وی افزود: مرخصی زندانیان به مناسبت ها و در اعیاد مختلف طبق بخشنامه ها صورت می گیرد.

عاملی راد با اشاره به اینکه اعطای این گونه مرخصی‌ها با هدف کاهش قسمتی از رنج و آلام خانواده‌های زندانیان صورت می‌پذیرد، افزود: بر اساس رسم دیرینه، هموطنان، نوروز را در کنار خانواده خود گذرانند.

رییس اداره زندان شیروان در پاسخ به نگرانی برخی از خانواده های زندانیان بابت کرونا گفت: در راستای جلوگیری از شیوع  این نوع ویروس در زندان، ورودی‌های زندان را از نظر ابتلاء کنترل می‌کنیم و تست کرونا انجام می شود که در صورت مثبت بودن مرخصی داده می شود و اگر هم فردی در محیط زندان مشکوک به ابتلاء به ویروس کرونا باشد او را از دیگران جدا و قرنطینه می‌کنیم تا سلامت دیگران تهدید نشود.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.