بجنورد-ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شیروان گفت: از ۲۵ اسفندماه تا ۱۴ فروردین ماه امسال، تردد وسایل نقلیه در جاده‌های اصلی این شهرستان خراسان شمالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۹۰ درصد افزایش داشت.

حمید جوان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علت افزایش تردد در مقایسه با سال گذشته، افزایش تعداد مسافران پس از ۲ سال از شیوع کرونا بوده که روزانه بیش از ۳۱ هزار تردد وسایل نقلیه در ورودی های شهرستان ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت ۵۹۱ هزار و ۶۱۳ تردد وسایل نقلیه در ورودی و ۵۰۴ هزار و ۳۵۲ تردد در خروجی شهرستان ثبت شده است که روزانه ۳۰ هزار تردد در خروجی شهرستان صورت گرفته و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶۰ درصد خروجی ها افزایش داشته است.

جوان با بیان اینکه بیشترین پیک تردد وسایل نقلیه در روز پنجم فروردین ماه انجام شده است اضافه کرد: بیشترین تردد این شهرستان در محور بجنورد-شیروان و بالعکس ثبت شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شیروان گفت: در این ایام ایستگاه های اطلاع رسانی برای مسافران نوروزی در نقاط مختلف شهر برپا شده بود که ۳۰ نفر نیروی این اداره در قالب سه نوبت کاری در این ایستگاه ها مستقر  بودند و در صورت نیاز به روستاها هم خدمات لازم ارئه داده شد.

این شهرستان به دلیل استقرار در مسیر اصلی استان های شمالی کشور به مشهد مقدس، هر ساله پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است که شمار زیادی از آنان در جوار اماکن زیارتی و امامزادگان اقامت می کنند.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.