کیش - ایرنا - مدیر مرکز ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش گفت: نوروز امسال ۲۹۲ هزار و ۲۲۷ نفر خدمت در مراکز تفریحی و ورزشی این جزیره به گردشگران ارایه شد.

عزیز الله فرضی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرکز ورزش و تفریحات سالم این جزیره در تعطیلات نوروزی با مشارکت بخش خصوصی ۱۲ نوع خدمت ورزشی و تفریحی از جمله پلاژ و استخر ویژه آقایان و بانوان، دوچرخه سواری، کلوپ های غواصی و تفریحات دریایی، شناورهای تندرو، کف شیشه ای و آکواریومی و سوارکاری به گردشگران نوروزی ارائه کرد.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات ورزشی و تفریحی به گردشگران از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شد و تا روز گذشته ادامه داشت که در این مدت ۲۹۲ هزار و ۲۲۷ نفر خدمت ارائه شده که دوچرخه سواری با ۱۳۹ هزار و ۳۵۱ مورد بیشترین خدمت ارائه شده است.

فرضی پور یادآور شد: پس از دوچرخه سواری، غواصی و تفریحات دریایی با ۹۰ هزار و ۸۹۶ مورد خدمت، پلاژ بانوان و آقایان با ۳۵ هزار ۸۴۰ مورد خدمت و شناورهای تندور، کف شیشه ای و آکواریومی نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی افزود: پنجم فروردین با ۳۱ هزار و ۲۵۲ نفر خدمت و ششم این ماه با ۲۸ هزار و ۹۳۹ نفر خدمت به ترتیب ببیشترین فراوانی را در ارایه خدمات دارند.

کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد و سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر است  که ۱۱ برابر کل کشور و ۴ برابر میزان جهانی است‌.

این جزیره به واسطه ایجاد زیرساخت های گردشگری هم اکنون با ۳۰ نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران اسلامی بوده و به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین و کم خطرترین سواحل دنیااست.

پیش از شروع همه گیری کرونا جزیره کیش همه ساله شاهد حضور حدود ۲ میلیون گردشگر بود که این تعداد در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به کمترین میزان خود رسیده بود اما هم اکنون در نتیجه اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا از جمله واکسیناسیون عمومی سفرها به جزیره کیش مجددا از سرگرفته شد.