اردبیل - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: پارسال میزان مصرف انواع فراورده‌های نفتی در این استان بیش از ۱۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، سیدحجت مدنی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته در مجموع بیش از ۹۸۰ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید،نفت گاز و نفت کوره در استان اردبیل توزیع شده که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص میزان مصرف سوخت بنزین اعم از معمولی، سوپر و یورو ۴، در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ بیان کرد: با آنالیز و مقایسه ارقام مصرفی پارسال با سال 1399 مصرف بنزین در این استان نیز  ۱۶ درصد افزایش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از مصرف ۳۲۶ میلیون لیتر نفت‌گاز در استان خبر داد و اضافه کرد: پارسال مصرف نفت‌گاز در استان در مقایسه با سال ۹۹ هم ۱۳ درصد افزایش داشته است.

مدنی با بیان اینکه پارسال مصرف نفت سفید در استان اردبیل ۹ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: فرآورده‌های نفتی به تفکیک ۵۹ درصد در بخش‌های حمل‌ونقل، سه درصد در حرارت، ۲۴ درصد در حوزه برق، هشت درصد کشاورزی، ۲ درصد پروژه‌ها و چهار درصد در صنایع بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه سوخت در بخش خانگی، گفت: مصرف بهینه کم مصرف کردن نیست، بلکه درست مصرف کردن است و برای همین اگر شهروندان فقط ۱۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند، برق هیچ خانه و کارخانه‌ای قطع نخواهد شد.