شهرکرد- ایرنا- نوروز امسال پس از همت و تلاش دولت در امر واکسیناسیون گسترده مردم و فراهم کردن سفرهای نوروزی، چهارمحال و بختیاری شاهد تردد بیش از سه میلیون مسافران در این استان بود که بررسی عملکرد ستاد خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است.

مسافرانی که یا چهارمحال و بختیاری را مقصد خود انتخاب کرده بودند یا در این استان به مقصد استانهای دیگر در تردد بودند، از خدمات سفرهای نوروزی این استان بهره‌مند شدند.

پیش از آغاز سفرهای نوروزی و شکل‌گیری ستاد خدمات نوروزی، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری به همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد که در این ایام به دنبال خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران باشند و تعطیلات نوروزی برای خدمت‌رسانی به مردم مرخصی نروند.

بررسی عملکرد ستاد نوروزی از دیدگاه معاونان استاندار چهارمحال و بختیاری

از همان آغاز تعطیلات نوروزی، معاونان استاندار چهارمحال و بختیاری در ۱۰شهرستان سفر کردند و به صورت میدانی از نزدیک بر خدمت‌رسانی به مسافران نظارت کردند.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری و رییس ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر چهارمحال و بختیاری گفت: در نوروز ۱۴۰۱ این استان در کاهش تصادف‌های جاده‌ای و تلفات ناشی از آن رتبه نخست کشور را کسب کرد.

علی حیدری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در تعطیلات نوروزی با وجود افزایش حضور مسافران در این استان، اما برای اسکان و تامین کالاهای اساسی گردشگران و مردم استان مشکلی ایجاد نشد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر چهارمحال و بختیاری به‌ویژه جمعیت هلال‌احمر، پلیس راه، پلیس راهنمایی و رانندگی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوروز خدمات قابل‌توجه و مطلوبی به مسافران و گردشگران ورودی به استان ارائه دادند.

حیدری به شرایط نامناسب جوی در استان همزمان با هفته نخست نوروز امسال اشاره و تصریح کرد: با همراهی مردم و مدیریت مسوولان به‌ویژه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌عنوان دبیر ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر، مشکلی در خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران ایجاد نشد.

وی یادآور شد: استاندار چهارمحال و بختیاری پیش از نوروز، به تمامی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان دستور اعلام کرد برای خدمت‌رسانی به مردم در محل کار خود حضور داشته باشند و مرخصی‌های آنان را در این مدت را ممنوع کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در تعطیلات رسمی روزهای ابتدایی نوروز ۱۴۰۱ استاندار و معاونان از شهرستان‌های ۱۰ گانه استان به‌صورت دوره‌ای بازدید و روند خدمات‌رسانی به مسافران، گردشگران و شهروندان را بررسی کردند.

وی گفت: مجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین‌ماه جاری، خدمات قابل‌توجه و مطلوبی به مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به استان ارائه داد.

حیدری تاکید کرد: ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر استان در این مدت برای ارتقای کمی و کیفی روند خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به استان از توان بخش خصوصی و فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌های) استفاده و بهره‌گیری مطلوب داشت.

بازدید دوره‌ای از نحوه خدمات‌رسانی سفر در چهارمحال و بختیاری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اعضای ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر استان از مدت‌ها قبل برای خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به این استان برنامه‌ریزی و هماهنگی کردند.


محسن حسین‌میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با آغاز فعالیت ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر استان خدمات‌رسانی به مسافران، گردشگران و شهروندان به‌موقع و با دستور استاندار و نظارت‌های دقیق مسوولان انجام شد.

حسین‌میرزایی وضعیت فعالیت و خدمات‌رسانی ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر استان در نوروز ۱۴۰۱ را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: این ستاد نسبت به سال‌های گذشته خدمات مطلوب‌تر و مناسب‌تری به مسافران، گردشگران و شهروندان ارائه داد که گروه‌های مختلف از این وضعیت رضایت داشتند.

وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری به‌عنوان تنها استان کشور توانست تعطیلات نوروزی امسال را با کمترین تصادف‌های جاده‌ای سپری کند و در این مدت تلفات جانی نداشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این مهم نشان‌دهنده برنامه‌ریزی دقیق، اطلاع‌رسانی گسترده و نظارت‌های جدی مسوولان دستگاه‌های اجرایی، اعضای ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر و سایر متولیان امر است.

وی گفت: توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی، آشکارسازی و حذف نقاط حادثه‌خیز از مهمترین علت‌های کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن در جاده‌های استان همزمان با تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ به‌شمار می‌رود.

حسین‌میرزایی تاکید کرد: فعالیت تمامی اعضای ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر چهارمحال و بختیاری به‌ویژه دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان و امدادی و همچنین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌عنوان دبیر این ستاد قابل قدردانی است.

تاکید بر خدمات‌رسانی به موقع به گردشگران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ از شهرستان‌های سامان و بن بازدید کردم که اقدامات انجام شده در این شهرستان‌ها با هدف خدمات‌رسانی به مسافران، گردشگران و شهروندان مطلوب ارزیابی شد.


محمدکاظم منزوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: البته در کنار فعالیت‌های گردشگری باید اقداماتی برای ارتقای وضعیت پاکیزگی محیط پیرامون شهرها و روستاهای واقع در مناطق گردشگری انجام شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی به‌منظور تامین به‌موقع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در نوروز ۱۴۰۱ افزود: فعالیت ستاد تنظیم بازار استان برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ جزو اقدامات درخشان و قابل‌قبول در این حوزه است.

منزوی تصریح کرد: بازار چهارمحال و بختیاری برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ با کمترین مشکل مواجه بود و خدمات مورد نیاز مسافران و گردشگران نوروزی و شهروندان استان به‌موقع تامین شد.

وی یادآور شد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر استان برای تحقق تمامی وعده‌های خود در بخش‌های مختلف تلاش کنند.

سفر بیش از سه میلیون گردشگر به استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان تعطیلات نوروزی سه میلیون و ۲۴۰ هزار مسافر و گردشگر با ۸۱۰ هزار دستگاه خودرو وارد این استان شدند که از این تعداد ۱۰۱ هزار و ۷۳۲ نفر در مراکز اقامتی دارای مجوز زیرمجموعه این اداره‌کل، ستادهای اسکان و سایر اقامتگاه‌های استان شامل اقامتگاه‌های موقت، تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش، میهمان‌سراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی اقامت داشتند.

علیرضا جیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از این تعداد ۹۸۹ هزار و ۳۷۸ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان بازدید کردند.

وی افزود: در این مدت به‌منظور ارتقای خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی ۱۰ رزمایش، ۱۸ مراسم آیینی، ۲۲ جشنواره فرهنگی و ۱۸ برنامه استقبال از گردشگران برگزار، ۱۸ نوروزگاه و ۵۵ سفره هفت‌سین نوروزی برپا و ۱۰ هزار اقلام فرهنگی توزیع شد.

جیلان تصریح کرد: در این مدت چهار هزار و ۳۰۰ تخت در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه‌های مسافر، بوم‌گردی‌ها و سایر تاسیسات گردشگری زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای خدمات‌رسانی و اقامت مسافران و گردشگران نوروزی فعال شد.

به گزارش ایرنا، خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی در قالب ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ انجام شد.

برچسب‌ها