مهاباد - ایرنا - رییس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد گفت: در سال گذشته ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بابت جریمه از متخلفان صنفی این شهرستان وصول شد که نسبت به سال قبل از آن سه برابر افزایش نشان می دهد.

جعفر نوری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال در مجموع هزار و ۴۵۶ پرونده مربوط به بخش کالا و خدمات در اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان تشکیل شد که تمام پرونده ها مختومه و مبالغ جرایم اخذ و به حساب خزانه ریخته شد.

وی ادامه داد: گران فروشی، عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و درج نکردن قیمت از عمده تخلفات صنوف این شهرستان در سال گذشته است.

رییس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد اضافه کرد: پارسال ۲۶۳ پرونده قاچاق کالا و ارز نیز در این شهرستان به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد ریال برای متخلفان تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ریالی کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

نوری اظهار داشت: عمده کالای‌های قاچاق کشف شده در این زمینه در این شهرستان شامل سیگار، پوشاک و پارچه است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد تخلفات بخش کالا و خدمات از طریق گزارش مردم پیگیری و رسیدگی می‌شود، بیان کرد: همچنین سال گذشته ۲۳ پرونده مربوط به حوزه بهداشت و درمان در مهاباد تشکیل شد که بابت آن نیز یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال جریمه اخذ شد.

وی گفت: شهروندان با مشاهده هرگونه تخلفی اعم از گران‌فروشی، عدم درج قیمت و کم‌فروشی می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی ۱۳۵ موضوع را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی مهاباد اعلام کنند.

شهرستان ۲۴۱ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.