تهران-ایرنا- معاون نخست وزیر لبنان با ارائه توضیحاتی درباره اظهارات روز گذشته اش (دوشنبه) درخصوص ورشکستگی دولت این کشور که جنجالی در مجامع خبری به راه انداخته بود، گفت: منظور من این بود که دولت لبنان توانایی مالی کافی ندارد، نه این که ورشکسته می باشد.

 "سعاده الشامی"، در مصاحبه ای اختصاصی با اسکای نیوز عربی، گفت: آنچه که به وی نسبت داده شد بخشی از مصاحبه تلویزیونی اش در پاسخ به سؤالی درباره امکان مشارکت دولت و بانک مرکزی لبنان برای پر کردن شکاف زیان وارده در این کشور بوده است.

الشامی اظهار داشت: آنچه گفتم مشخصا این بود که "دولت می تواند با مبلغ اندکی کمک کند... و من از این عبارت استفاده کردم که منظورم این است که دولت توانایی مالی کافی ندارد."

وی با ابراز حیرت از تیتر خبری که لبنان و منطقه را دچار سردرگمی کرد، گفت: "من کیستم که دولت را ورشکسته اعلام کنم؟ عنوان کردن چنین مطلبی مضحک است و آنچه در این خبر آمده، مطلقاً صحت ندارد."

از سوی دیگر «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان نیز شامگاه دوشنبه در این باره گفت: آنچه در مورد ورشکستگی بانک مرکزی لبنان منتشر شده نادرست است.

وی افزود: با وجود خساراتی که به بخش مالی لبنان وارد شده است، بر اساس طرح بهبود اقتصادی که دولت لبنان تدوین کرده و با همکاری صندوق بین‌المللی پول اجرایی خواهد شد، تلاش می‌شود که خسارات وارده به بخش مالی کشور جبران شود.

رئیس بانک مرکزی لبنان اضافه کرد: بانک مرکزی همچنان به وظایف خود بر اساس ماده ۷۰ قانون پولی و بانکی ادامه می‌دهد.

بانک جهانی پیش از این اعلام کرده بود که بحران شدید اقتصادی و مالی که لبنان از آن رنج می‌برد احتمالا" در زمره یکی از بدترین بحران‌هایی طبقه بندی می شود که جهان در بیش از ۱۵۰ سال گذشته شاهد آن بوده است.