تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

سنندج- ایرنا- برپایی نمایشگاه نقاشی کمی نزدیک‌تر در سنندج، برگزاری اولین جلسه شورای اداری اوقاف و امور خیریه و برگزاری ۱۳۸ کارگاه آموزشی در قالب وبینار در دوره متوسطه چند خبر کوتاه از استان کردستان است.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه نقاشی آثار حسام الدین جاویدنیا با عنوان "کمی نزدیک تر" شامل ۱۹ تابلوی نقاشی در ابعاد بزرگ با تکنیک اکریلیک و ترکیب مواد روی بوم در سنندج افتتاح شد.

این نمایشگاه تا ۲۰ فروردین در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از آثار به نمایش درآمده این هنرمند بازدید کنند.

حسام‌الدین جاویدنیا متولد ۱۳۶۳ سنندج و کارشناس ارشد باستان‌شناسی از دانشگاه محقق اردبیلی است و تاکنون چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی را برپا کرده است.

این هنرمند علاوه بر تخصص باستان شناسی و نقاشی در زمینه شعر نیز فعالیت دارد و در سال ۱۳۹۸ نخستین مجموعه اشعار خود را با عنوان "ببین به کجا ختم می‌شوی"در انتشارات بامک – تهران چاپ و روانه بازار کرده است.

تولید دانش بنیان موجب تحول در حوزه اشتغال آفرینی می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در اولین جلسه شورای اداری این اداره کل با تاکید بر اهمیت حرکت در مسیر تولید دانش بنیان و اشتغالزایی گفت: سال ها است که رهبر معظم انقلاب حرکت در مسیر تولید و اشتغالزایی را یکی از اولویت های اصلی کشور قرار داده است و مجموعه اوقاف نیز باید خود را آماده حضور در این عرصه کند و این مهم را به عنوان یک امر ولایی  به دور از برخورد شعاری و کلیشه ای در دستور کار قرار دهد.

حجت الاسلام محمد کاروند اهتمام عملی در مسیر شعار سال را مهمترین عامل تحقق منویات مقام معظم رهبری اعلام کرد و افزود: طرح‌های  اشتغالزایی از سوی اداره کل در سال های اخیر آغاز شده که امسال نیز با تلاش شبانه روزی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی حمایت از تولید، حمایت از دانش‌آموزان کم بضاعت، اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی را از خدمات اوقاف و امور خیریه استان کردستان دانست و گفت: اجرای برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، دینی و بهداشتی در این نهاد استمرار دارد.

برگزاری ۱۳۸ کارگاه آموزشی در قالب وبینار

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با اشاره به برگزاری ۱۳۸ کارگاه آموزشی در قالب وبینار در دوره متوسطه در سال گذشته گفت: در قالب این کارگاه ها بیش از پنج هزار و ۴۰۰ گواهی شرکت برای معلمان دوره متوسطه صادر شده است.

مهدی نامدار تشریح برنامه عملیاتی گروه های درسی، جشنواره‌ها و مسابقات، آموزش تولید محتوای الکترونیکی، طراحی سوال و سنجش و ارزشیابی، بازدید و نظارت وطرح درس نویسی و درس پژوهی را از مهمترین موضوعات کارگاه‌های آموزشی اعلام کرد.

وی یادآور شد: ۹۶ سرگروه استان و ۲۷۸ سرگروه شهرستان در گروه های آموزشی استان مشغول به فعالیت هستند.