به گزارش خبرنگار تلویزیون ایرنا، علی غفاری در نشست خبری سریال خداداد که صبح امروز سه شنبه ۱۶ فروردین که در واحد امور مخاطبان صداوسیما برگزار شد با بیان این پیشنهاد که تلویزیون باید برای سریالهایش تبلیغات بیشتری انجام دهد، اظهار داشت: به خاطر همپوشانی سریالها و عدم اطلاع رسانی برخی مردم متوجه پخش سریالها نمیشوند. درباره سریالهای تلویزیون بحث تبلیغات شهری هم مطرح بود که اجرا نشد. زمان پخش سریالهای شبکه دو بین دو شبکه سه و یک قرار گرفته و زمانی که یک سریال دیرتر یا زودتر شروع شود، سریال شبکه دو لطمه میخورد. چون پخشش همزمان با سریال یک شبکه دیگر می شود.
وی با بیان این که مردم سریال خداداد را دوست داشتند، افزود: این سریال را در یک فشردگی عجیب و غریب تولید کردیم و فکر نمیکردیم به آنتن برسد. اوایل دی ماه پیش تولید را آغاز کردیم و ۲۹ اسفند کار را تحویل آنتن دادیم.
سریال سیزده قسمتی را دوماهه ساختیم
غفاری با تاکید بر این که عوامل سریال به صورت شبانه روزی کار کردهاند بیان کرد: یک سریال سیزده قسمتی را در طول دو ماه ساختن خیلی عجیب و پیچیده است. در ایام نوروز سعی کردیم یک کار نجیب و شریف بسازیم و حرفهایی بزنیم که شعاری نباشد. موضوع امانت داری، صداقت، تامین جهیزیه و مسکن و چشم و هم چشمی وحشتناک را در این سریال مطرح کردیم. همچنین نسبت به وضعیت اقتصادی مردم انتقاداتی را به زبان طنز داشتیم.
علی صبوری: استندآپ کمدی با بازیگری خیلی فرق دارد
علی صبوری سریال خداداد را سومین تجربه سریالی خودش عنوان کرد و گفت: هنوز اول راه هستم. امیدوارم هر چه زمان می گذرد، بتوانم تجربه بیشتری کسب می کنم و به پختگی برسم. من عاشق ژانر کمدی هستم. رسالت ما خنداندن مردم است و امیدوارم این اتفاق بیفتد.
این بازیگر با بیان این که به خاطر پول وارد فضای بازیگری نشدهام، اظهار داشت: برای من کار در فضای مجازی چندین برابر بازی در سریال های صداوسیما درآمد دارد. یک سال کار در فضای مجازی برابر صد سال بازی در سریالهای صداوسیماست. ولی من صداوسیما را انتخاب کردم.
صبوری ضمن یادآوری این نکته که استندآپ کمدی با بازیگری خیلی فرق دارد، گفت: ممکن است یک نفر در یک عرصه موفق باشد و در دیگری موفقیتی کسب نکند. کسانی که منتقدانه نظر می دهند باید این نکته را در نظر بگیرند که سریال خداداد در تلویزیون پخش شده و یک سری محدودیتهایی داشته است. بازخوردی که من در صفحه اینستاگرام خودم درباره سریال داشتم خوب بود. ۵ درصد کاربران گفتند که سریال را دوست نداریم و ۹۵ درصد دوست داشتند. البته صفحه من میزان سنجش خوبی نیست. چون ممکن است در صفحات دیگران آمارها به گونه دیگری باشد. پلتفرمهایی که این همه تبلیغ بیلبوردی دارند، آمار دقیق بینندههایشان را به نفر نمیدهند و میگویند این سریال چند میلیون دقیقه دیده شده است. ولی تلویزیون میلیونها نفر مخاطب دارد.
وی با انتقاد از آمارهای اعلام شده اظهار داشت: آماری اعلام کردند که سریال خداداد ۳ درصد مخاطب داشته است. شاید اگر من در این سریال حضور نداشتم و بازیگر دیگری بود، این آمار را اعلام نمی کردند.
ریالی برای دیده شدن هزینه نکردیم
بهرنگ ملک محمدی در ادامه جلسه گفت: در این سریال خواستیم بگوییم آقای مسئول وقتی امضا نمی کنی زندگی آدم ها را از بین میبری. شخصیت آقای سیاوش طهمورث به گونهای بود که امضا نکرد و باعث شد یک خانواده دچار گرفتاری شوند.
مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو با بیان این که این سریال برای مردم عادی ساخته شده است اظهار داشت: این مردم ابزار و رسانه ندارند و پول ندارند که صفحات زرد اینستاگرامی را بخرند و نقد بنویسند. ما ریالی برای دیده شدن و نقد نوشتن و شلوغ کردن هزینه نکردیم. در سریال همه چیز مربوط به خود خداداد است. دوستانی پیشنهاد کردند که پول به صفحات اینستاگرامی بدهیم تا روزی ۵۰ پست منتشر کنند؛ ولی ما این کار را نکردیم. در این سریال علی صبوری را داشتیم که یک چهره معروف اینستاگرامی است. ولی حتی از این ابزار هم استفاده نکردیم. روز اول دوستان صفحه ایشان را بستند و روز چهاردهم فروردین باز کردند. چون نگران بودند ایشان از سریال خداداد پست منتشر کنند.
وی با انتقاد از کسانی که سریال شبکهها را با هم مقایسه میکنند توضیح داد: شبکه ها را در رقابت نیندازید و نگویید فلان شبکه این قدر سریالش دیده شد. اگر یک شبکه سریالش دیده شود، همه شبکه ها سریالهایشان دیده میشود. امسال روابط عمومی سازمان تیزر جامع ساخت و در همه شبکهها پخش کرد. تلویزیون یک مجموعه واحد است و باید به صورت یکپارچه دیده شود.ع
نشست خبری سریال خداداد با حضور علی غفاری کارگردان، میلاد کزازی نویسنده به همراه سوسن پرور، علی صبوری، زهره حمیدی و آرش نوذری در واحد امور مخاطبان صداوسیما (۱۶۲) برگزار شد.