مشهد-ایرنا-فرماندار مشهد گفت: فردی تحت تاثیر تفکرات استکبار جهانی و تکفیری حمله امروز سه شنبه در حرم مطهر رضوی را مرتکب شده است.

محسن داوری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عصر امروز فرد مهاجم با استفاده از سلاح سرد به سه نفر از روحانیون جهادی در عرصه فرهنگی شهر مشهد حمله کرد که یکی از این روحانیان بزرگواران به درجه رفیع شهادت نایل می شود و دو روحانی دیگر مصدوم و تحت درمان هستند.

وی گفت: فرد ضارب توسط زائران و ماموران در صحنه دستگیر و تحویل مقامات امنیتی می شود.

فرماندار مشهد گفت: تحقیقات لازم توسط دستگاه قضایی و ماموران امنیتی در حال پیگیری است و با عامل یا عوامل این اقدام به شدت برخورد خواهد شد.

داوری افزود: ضمن تسلیت به خانواده محترم شهید این حمله، این اقدام را به شدت محکوم می کنیم.

دادستان مشهد: تاکنون یکی از روحانیون در حرم مطهر رضوی به شهادت رسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: تاکنون تنها یکی از سه روحانیون در حرم مطهر رضوی به شهادت رسیده و اطلاعات تکمیلی این حادثه پس از تحقیقات کامل ارائه می‌شود.

محمدحسین درودی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرونده ضرب و جرح روحانیون در حرم مطهر رضوی توسط بازپرس ویژه قتل در دست اقدام است.

وی خاطر نشان کرد: ضارب فردی تبعه خارجی است که به سه نفر از روحانیون در حرم مطهر رضوی حمله کرده است.

به گفته وی، پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، آنچه بر تلخی این واقعه افزوده، وقوع حادثه در صحن و سرای حرم مطهر امام رضا(ع) برای طلاب جهادگر در مناطق حاشیه نشین و محروم محروم مشهد است که در جریان این حادثه، حجت الاسلام محمد اصلانی به شهادت رسید.   

نخستین خبر در فضای مجازی حوالی ساعت ۱۵:۲۰ دقیقه منتشر شد و مطالب به سرعت در حال انتشار است، البته به نظر می رسد رسانه های مجازی شناسنامه دار  برخلاف موارد مشابه از گمانه  زنی های بی مورد در مورد هویت و انگیزه حمله کننده خودداری کرده اند.