شهرکرد - ایرنا- فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: این استان برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر کنگره ملی۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور آماده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه استان، سردار علی محمد اکبری در ششمین جلسه هم‌اندیشی مسوولان کمیته‌های برگزاری کنگره ملی ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی استان افزود: در این کنگره ملی خانواده شهدای عشایری از ۲۴ استان سراسر کشور حضور خواهند داشت و تهمیدات لازم برای میزبانی این برنامه فرهنگی در استان فراهم شده است.

به گفته وی، برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید عشایری کشور یک کار ارزشمند، بزرگ و ماندگار است و یک تحول بزرگ را برای استان به همراه خواهد داشت و همه موسسات، نهادها و دستگاه‌ها باید برای برگزاری هر چه بهتر این برنامه تلاش کنند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم‌(ع) چهارمحال و بختیاری افزود: کمیته‌های برگزاری کنگره ملی شهدا عشایری در استان تشکیل و با توجه به شرایط کرونایی مکان برگزاری کنگره در فضای باز پیش‌بینی شده است.

اکبری با بیان اینکه برای برگزاری این برنامه به ظرفیت کل استان نیاز است، اظهار داشت: مسوولان کمیته‌ها باید سریع‌تر کار میدانی را آغاز کنند.

مسوول بسیج جامعه عشایری کشور نیز با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان برای برگزاری این کنگره گفت: شب نخست برنامه شب شعر شهدا و شب دوم یادواره شهدا مدافع حرم عشایری اجرا می‌شود تا به استقبال شب اصلی کنگره برویم.

سرهنگ احمد سعیدی افزود: این کنگره به شکل رزمی، نمایشی و فرهنگی، ارزش‌های عشایر و شهدا عشایری را ترویج خواهد کرد.

وی گفت: در راستای برگزاری این کنگره اقدامات محرومیت‌زدایی و هزاران خدمت دیگر به اجرا در می‌آید.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه کردن آن در بین آحاد جامعه از مهمترین اهداف برگزاری کنگره ملی شهدا و یادواره‌های شهدا در استانهاست.

محسن حسین میرزایی افزود: کنگره و یادواره‌های شهدا باید در شان شهدا و بزرگداشت و پاسداشت خانواده شهدا باشد.

در این جلسه بارکد پویش صدقه به نیابت از شهدای جامعه عشایری نیز رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور ۲۹ اردیبهشت سالجاری به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد به مدت سه شبانه روز برگزار خواهد شد.