تهران- ایرنا - کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد، صدها پرواز بین المللی در هفته را با آغاز ماه مه در راستای رفع محدودیت های «اومیکرون» کرونا با کاهش موارد ابتلا به این ویروس به برنامه پروازهای خود اضافه می کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، «جئون هائی شئول» وزیر کشور و امنیت کره جنوبی اعلام کرد دولت از ماه آینده به بیش از ۱۰۰ پرواز هفتگی به مقصدهای آمریکا، اروپا، تایلند و سنگاپور که امکان سفر با معافیت از قرنطینه و بدون روادید امکان پذیر است مجوز پرواز می دهد. 

او در بیانیه ای افزود: « از آنجا که ما از پیک «اومیکرون» گذر کردیم و سیاست های رفع محدودیت های کرونایی و قرنطینه اتخاذ شده است،به نظر می رسد درخواست ها برای سفرهای خارجی افزایش پیدا کند.

در ادامه وزارت ترابری کره جنوبی نیز از اضافه شدن  ۱۰۰ پرواز بین المللی  دیگر در ماه ژوئن  و ۳۰۰ پرواز در ماه ژوئیه به شکل هفتگی به برنامه پروازهای این کشور خبر داد.

در حال حاضر تنها ۴۲۰ پرواز بین المللی در هفته در کره جنوبی انجام می شود که بسیار کمتر از ۴ هزار و ۷۱۴ پرواز بین المللی است که در این کشور پیش از همه گیری ویروس کرونا انجام می شد. 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا از حدود ۳ هفته پیش کاهش یافته است. کره جنوبی این ماه بیشترین محدودیت های کرونایی از جمله اجباری بودن استفاده از ماسک در فضای باز، واکسیناسیون ملی و قرنطینه اجباری برای مسافرانی که به این کشور وارد می شدند را رفع کرد. 

دفتر کنترل و پیشگیری بیماری های کره جنوبی روز سه شنبه ۲۸۶ هزار و ۲۹۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد که نسبت به گزارش اواسط مارس که ۶۲۱ هزار و ۳۲۸ نفر بود کاهش یافته است .