تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴

همدان- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر از پلمب ۶ واحد نانوایی در این شهرستان خبر داد و گفت: عمده‌ترین تخلف این واحدها به دلیل کم‌فروشی و گران‌فروشی بود که با دستور قضایی پلمب شدند.

‍به گزارش ایرنا؛ "لیلا غفاری" روز چهارشنبه در جلسه کارگروه ارتقاء کیفیت آرد و نان شهرستان ملایر، اظهار داشت: طبق دستور فرماندار ملایر به جد با ناتوایی‌های متخلف در راستای افزایش رضایت‌مندی مردم برخورد می‌شود.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها به ویژه در ساعت‌های نزدیک به افطار به منظور تامین نان تازه تشدید می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر تاکید کرد: به منظور رفاه حال همشهریان عزیز، در مورد ساعات کاری نانوایی‌ها تجدید نظر شد و بعدازظهر یک ساعت به ساعت کاری نانوایی‌ها اضافه و این واحدها تا ساعت ۲۰ شب باید به فعالیت خود ادامه دهند.

غفاری ادامه داد: با توجه به عدم توجه برخی نانوایی‌ها به تذکرات پی‌درپی و همچنین نارضایتی اهالی، نانوایی‌های سنگکی واقع در روستای حاجی‌آباد، ابتدای روستای نامیله، خیابان شبنم،خیابان طالقانی، مسکن مهر، روستای علی‌آباد و ازندریان تا اطلاع ثانویی پلمپ شدند.

وی بیان کرد: باید اتحادیه خبازان برای تمامی نانوایی‌ها تابلوی‌های متحدالشکل طراحی و نام متصدی نانوایی، نوع پخت، ساعت پخت و روز تعطیل در این طراحی قید و در محل دید عموم نصب شود.

به گفته وی مقرر شد اتحادیه خبازان به منظور توجیه و ارائه رهنمودهای لازم و همچنین آموزش‌های لازم از قبیل رعایت موازین بهداشتی، موارد تعزیراتی و غیره با دعوت از متصدیان نانوایی‌ها و متولیان امر آموزش به صورت دوره‌ای در محل خبازی برگزار کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر با تاکید بر اینکه اتحادیه خبازان باید تمامی دفترچه‌های سهمیه آرد نانوایی‌ها را بازنگری و طراحی مجدد کند، افزود: تمامی نانوایی‌ها باید به دوربین مدار بسته مجهز شوند.

غفاری یادآور شد: با نانوایی‌هایی که در ایام کشیک نوروزی به صورت غیرمجاز تعطیل بوده‌اند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه آرد و نان به صورت فصلی در محل بخشداری‌ها، تاکید کرد: نانوایی‌هایی که قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند، مورد تشویق قرار گرفته و سهمیه آنها افزایش می‌یابد.

به گفته وی جهاد کشاورزی موظف شد تقاضاهای جدید برای ایجاد نانوایی را بر اساس رای دیوان عدالت اداری بررسی و اقدام کند.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای حدود ۳۶۰ واحد نانوایی است که از این تعداد ۱۷۷ واحد در شهر ملایر فعالیت می‌کنند.