بجنورد- ایرنا- رییس اداره تعاون روستایی شیروان گفت: سال گذشته ۱۰ هزار تن انواع نهاده های دامی نظیر جو، کنسانتره، کنجاله سویا و ذرت بین عشایر و دامداران این شهرستان خراسان شمالی توزیع شد.

صادق شجاعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان نهاده دامی یارانه دار و توسط هشت شرکت تعاونی، روستایی و کشاورزی تامین و توزیع شد.

وی با بیان اینکه در راستای کمک به دامداران شهرستان و کاهش اثرات ناشی از خشکسالی و تداوم تولید محصولات پروتئینی این نهاده‌های دامی توزیع شد خاطرنشان کرد: دامداران نیاز بیشتری به نهاده‌های دامی دارند که موجب تقاضای بیشتر و مراجعه دامداران به عوامل توزیع نهاده‌های دامی می شود.

۵۵۰ هزار راس  هزار راس دام سبک و ۱۸ هزار راس دام سنگین در شهرستان شیروان نگهداری می شود.

شجاعی اضافه کرد: علاوه بر توزیع نهاده های دامی، تامین و توزیع نهاده های تولید کشاورزی از جمله کود، سم، مواد شیمیایی و بذور اصلاح شده در بین کشاورزان شهرستان صورت گرفت.

رییس اداره تعاون روستایی شیروان گفت: این نهاده ها یارانه دار بودند که طی این مدت یاد شده پنج هزار و ۱۳۸ تن کود، ۲۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم سم و مواد شیمیایی و ۸۰۸ تن بذور اصلاح شده بین کشاورزان شهرستان توزیع شد.

شجاعی افزود: علاوه بر تامین و توزیع نهاده های دامی و تولیدی و کشاورزی، پنج مییلون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت توسط اتحادیه و شرکت های تعاونی روستایی توزیع شد.

در این شهرستان هم اکنون ۱۰ دستگاه کمباین، ۲ هزار و ۹۵۴ دستگاه تراکتور و ۱۲ هزار دیگر ادوات کشاوزی وجود دارد.

شیروان افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.