گرگان- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شمار بستری کرونایی ها در بیمارستان‌های این استان به ۱۹۶ نفر افزایش یافت.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، سعید گل‌فیروزی اظهارداشت: روز گذشته تعداد بستری‌های مبتلایان به کرونا ۱۸۳ نفر بود  که این رقم  امروز به ۱۹۶ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: البته تعداد مبتلایان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) امروز با یک نفر کاهش از ۵۶ نفر روز قبل به ۵۵ نفر رسید.

وی تصریح کرد: از کل بستری‌های امروز در بخش مراقبت‌های ویژه امروز ۲۳ نفر رسیده که روز قبل این تعداد ۲۵ نفر بود. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: یک میلیون و ۵۲۹ هزار نفر از جمعیت استان را افراد بالای ۱۲ سال واجد شرایط دریافت واکسن کرونا تشکیل می‌دهند.

گل‌فیروزی اضافه کرد: تاکنون سه میلیون و ۲۴۷ هزار و ۳۸۹ دُز واکسن کرونا به مردم گلستان تزریق شده که یک میلیون و ۴۸۶ هزار و ۱۰۳ دُز آن نوبت اول، یک میلیون و ۲۶۷ هزار و ۱۰۱ دُز نوبت دوم و ۴۹۴ هزار و ۱۸۵ دُز آن مربوط به نوبت سوم بوده است.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار یاد شده تاکنون ۹۳.۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان نوبت اول و ۸۲.۹ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و این عدد برای نوبت سوم در جمعیت بالای ۱۲ سال ۳۲.۳ درصد و برای جمعیت بالای ۱۸ سال ۳۷.۱ درصد است.

وی گفت: ۱۳ درصد از مردم استان بعد از گذشت یک ماه از زمان تزریق نوبت اول و ۵۷ درصد بعد از گذشت سه ماه و یک هفته از نوبت دوم برای تزریق نوبت‌های بعدی خود مراجعه نکردند.