اصفهان - ایرنا - معاون سیاسی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: در حادثه تروریستی حرم رضوی در مشهد، اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی، القای بدبینی مردم نسبت به روحانیت و نا امن سازی کاذب با بهره‌گیری از تفکر تکفیری با بُرد رسانه‌ای دنبال شده و شاهدی بر همسویی تفکر وهابی با خواست استکبار و صهیونیست است.

به گزارش ایرنا، حسین عباسیان روز پنجشنبه در نشست مجازی تحلیل حادثه تروریستی حرم رضوی در مشهد در جمع هادیان سیاسی سپاه استان اصفهان با بیان اینکه این حادثه از چند بُعد دارای اهمیت است، افزود: انتخاب قشر روحانیت به عنوان هدف ترور یکی از ابعاد این مسأله است و اهمیت موضوع را بیشتر می‌کند.
عباسیان اضافه کرد: همچنین انتخاب محل صحن رضوی و پوشش لباس مردم کشور همسایه برای این عمل تروریستی، این پرسش را ایجاد می‌کند که اهداف این قضیه چیست و هرچه انسان بیشتر در زوایای این حادثه دقت می‌کند جز ب‍ُعد رسانه‌ای برای بدخواهان این نظام، چیز دیگری به دنبال ندارد. 
معاون سیاسی سپاه خراسان رضوی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اندیشمندان و میهمانان شرکت‌کننده در کنگره‌ جهانی جریان‌های تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی در آذر سال ۱۳۹۳، گفت: اقدامات جریان تکفیری در جهت اهداف آمریکا و دولت‌های استعماری و رژیم صهیونیستی به‌ویژه تلاش برای به فراموشی سپرده شدن موضوع اصلی فلسطین و مسجدالاقصی است.
وی افزود: جریان تکفیر و حکومت‌های پشتیبان آن کاملا در جهت اهداف استکباری یعنی آمریکا و دولت‌های استعماری اروپایی و رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند و با ظاهری اسلامی، بطور عملی درخدمت آن‌ها هستند و در این زمینه شواهد بسیاری وجود دارد.
معاون سیاسی سپاه خراسان رضوی ادامه داد: دشمن در صدد است با برخی تحلیل‌های غلط و بزرگنمایی‌های واهی و انحراف اذهان در راستای تخریب امنیت حرکت کند و با انواع تکنیک‌های رسانه‌ای، شبهه‌افکنی و تردید این روند را تبدیل به نارضایتی اجتماعی و در گام‌های بعدی به سمت آشوب سازی سوق دهد.
وی خاطر نشان کرد: راه خنثی سازی این مسأله، بصیرت و هوشمندی در فهم واقعیت، عمل با تکلیف و داشتن عزم و اراده و همچنین روشنگری و تبیین در جامعه است و قطعا در روزهای آینده شاهد مشخص شدن ابعاد و سرنخ‌های بیشتری درباره این پرونده خواهیم بود.

عباسیان با بیان اینکه روشن شدن همه ابعاد حادثه تروریستی مشهد می‌تواند زمینه تحلیل بیشتری را فراهم کند، اظهار داشت: ضارب سه روحانی در صحن رضوی، فردی به نام «عبدالطیف مرادی» است که یک سال پیش به‌صورت غیر قانونی وارد ایران شد و سپس در مشهد اقامت داشته است.

معاون سیاسی سپاه خراسان رضوی اضافه کرد: ضارب، دارای تفکرات تکفیری بود و پیش‌ از این در برخی شبکه‌های اجتماعی با نام‌های متعدد با هدف اختلاف افکنی در امت اسلامی فعالیت مجازی داشته است.

وی ادامه داد: اینکه آیا ضارب، این سه نفر را از قبل در نظر داشته در دست بررسی است ولی اینکه هدف وی حمله به روحانیون بوده‌، مشخص است و البته تحقیقات ادامه دارد.
وی با اشاره به محکومیت این حادثه تروریستی از سوی شخصیت ها و نهادهای مختلف، خاطرنشان کرد: طلاب افغانستانی با صدور پیامی خاطرنشان کرده‌اند که دست استکبار و ایادی آنها در منطقه عامل اصلی این حادثه است تا بین امت اسلامی تفرقه و دو دستگی ایجاد کنند و از همه مهمتر مایه بدبینی نسبت به مهاجران افغانستانی شوند.
معاون سیاسی سپاه خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی و جهادی مبلغان افغانستانی در عرصه های مختلف فرهنگی و تبلیغی دوشادوش طلاب ایرانی، گفت: افزون بر این بسیاری از مردم افغانستان بارها امتحان خود را در صحنه های دفاع مقدس و دفاع از حرم پس داده‌اند.

نشست مجازی هادیان سیاسی سپاه استان اصفهان با هدف تبیین ابعاد حادثه تروریستی مشهد بصورت برخط در فضای مجازی برگزار شد.

یک فرد تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد بوده اند.در این حمله تروریستی حجت‌الاسلام اصلانی بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید اما حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از جراحی در بیمارستان بستری هستند.