مهاباد - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: «سلیمان رسولی»، دبیر فیزیک مدارس این شهرستان برای دومین سال متوالی به عنوان سفیر انجمن آموزش علوم اروپا (Scientix) انتخاب شد.  

کریم سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی یک نامه که از بروکسل ارسال شده است، «دکتر سلیمان رسولی» دبیر فیزیک مهابادی از ایران از ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ تا ۱۰ دی ۱۴۰۱ به عنوان سفیر انجمن آموزش علوم اروپا (Scientix) منصوب شد.

وی ادامه داد: این انتصاب به امضای دکتر «آگودا گراس ولازکویز»، هماهنگ کننده پروژه Scientix و رییس دپارتمان آموزش علوم شبکه مدارس اروپایی رسیده که طی آن این معلم شایسته مهابادی برای دومین بار متوالی از ایران به عنوان سفیر انجمن آموزش علوم اروپا (Scientix) انتخاب شده است.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد، نهاد Scientix را انجمنی برای آموزش علوم در اروپا عنوان کرد و گفت: این انجمن در سراسر جهان همکاری بین معلمان STEM، محققان آموزش و پرورش، سیاست گذاران و سایر فعالین آموزشی را جهت ترغیب و الهام بخشیدن به دانش آموزان و دانشجویان برای علاقه مندشدن به مشاغلی در زمینه های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) را ترویج و پشتیبانی می‌کند.  

به گزارش ایرنا، انجمن Scientix از سال ۲۰۱۰ با هماهنگی شبکه مدارس اروپا (EUN) تحت نظارت وزارتخانه های آموزش و پرورش اروپا و با بودجه اداره کل تحقیقات و نوآوری اتحادیه اروپا در حال اجرا است.

سفیران Scientix ضمن گسترش انجمن آموزش علوم اروپا، از تبادل تجارب و شیوه ها و دانش بین همه فعالین عرصه آموزش STEM حمایت می کنند. سفیران Scientix به اشتراک گذاری فعالیت های Scientix در سطح ملی و ایفای نقش فعال در حمایت از نوآوری در آموزش STEM در کشورهای خود کمک می کنند.

انتصاب معلمان برگزیده جهانی به عنوان سفیران Scientix به صورت سالیانه تمدید می‌شود و این معلم مهابادی برای دومین سال پیاپی به عنوان تنها سفیر این انجمن در ایران انتخاب شد.  

STEM مخفف علوم و فناوری و یک برنامه آموزشی است؛  معلم STEM فردی است که دانش آموزان را در زمینه های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات آموزش می‌دهد.

سلیمان رسولی بالغ بر ۲۰ سال در مهاباد مشغول به تدریس درس فیزیک بوده و اینک در مدارس «حاج عبدالله رستم زاده، تیزهوشان، شاهد شهید بروجردی و امیرکبیر» تدریس می‌کند.