به گزارش گروه جامعه ایرنا از معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، میکائیل باقری اظهار کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان یک فرآیند تربیتی است که این فرآیند شامل تبیین و معرفی مسابقات، تولید محتوا، تشویق دانش آموزان جهت ثبت نام، ثبت نام دانش آموزان، برگزاری مسابقات، تجلیل از نفرات برتر، استفاده از توان و تخصص حائزین رتبه برتر در زمینه انتقال آموزه های دینی به همسالان خود و همچنین عملی کردن این آموزه ها در سبک زندگی خودشان است.
وی افزود: مدیریت این فرآیند نیاز به مفاهمه و توجیه همه همکارانی است که این فرآیند را مدیریت می کنند؛ از جمله معلمان، مربیان پرورشی، اساتید، داوران، روساء و کارشناسان قرآن، عترت و نماز سراسر کشور؛ در این راستا چهارمین دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد که حدود ۱۳ هزار و ۶۷ نفر از فرهنگیان علاقه مند که در آزمون ورودی پذیرفته شدند که از این تعداد بیش از ۲۵۰۰ نفر توانستند در دوره مقدماتی نمره قبولی کسب کنند و اکنون گواهی نامه داوری مسابقات دانش آموزی در سطح مدرسه و منطقه را دریافت کردند.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: چهارمین دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۱۱ رشته احکام، انشای نماز، تجوید، وقف و ابتدا، حسن حفظ، مداحی، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و تفسیر(مفاهیم) بر اساس کتاب ندای رحمت برگزار شد که دوره مقدماتی از آذر ماه سال ۱۴۰۰ آغاز و تا بهمن ماه ادامه داشت و آزمون آن در اسفندماه برگزار شد و حدود ۶ میلیون نفر از جلسات آموزشی دوره توانمندی سازی بازدید کردند و حدود ۹۰ هزار نفر - بار در آزمون های فرآیندی دوره شرکت کردند.