تهران - ایرنا - همزمان با فصل بهار در استان تهران، آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی دماوند، مبارزه با علف‌های هرز و سمپاشی۲۳۲ هکتار از مزارع گندم پاکدشت و توزیع بیش از چهار هزار کیلوگرم شکر حمایتی بین زنبورداران شهرستان پیشوا انجام شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از تخریب ۱۲۲ ساخت و ساز غیرمجاز در ۱۰ هکتار از زمینهای کشاورزی روستای سیدآباد این شهرستان خبر داد.

محمدحیدری افزود: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های  زراعی و باغی با اخذ دستور از دادستان شهرستان دماوند و با حضور مامورین گشت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان و یگان انتظامی، ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی در روستای سیدآباد تخریب شد.

وی ادامه داد: با اجرای این عملیات، ۱۲۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز شامل ۱۱۷ مورد دیوار کشی و ۵ فقره بنای ساختمانی مورد قلع و قمع قرار گرفت.

حیدری یادآور شد: در این عملیات انجام شده در مجموع حدود ۱۰ هکتار از زمین‌های مرغوب کشاورزی دماوند آزادسازی شد.

این مسئول از بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان خواست تا بدون استعلام از این مدیریت اقدام به ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی نکنند تا متحمل هزینه و خسارت نشوند.

۲۳۲ هکتار  از مزارع گندم در شهرستان پاکدشت سمپاشی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت گفت: سطح مبارزه به علف های پهن برگ در مزارع گندم و در مزارع جو به هزار و ۵۹۱ هکتار رسیده و سمپاشی توام نیز در سطح ۲۳۲ هکتار  از مزارع گندم انجام شده است.

حسن دالوند، به مبارزه با علف های هرز مزارع غلات درسطح پنج هزار و ۵۹۵ هکتار از این مزارع اشاره کردو افزود: سطح زیر کشت گندم شهرستان پنج هزارهکتار، جو ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و کلزا ۴۷ هکتار است.

وی ادامه داد: که از این میزان،  تا نیمه فروردین ماه، ۲۰درصد از مزارع غلات در مرحله پنجه زنی کامل و ۴۵ درصد در مرحله ابتدای ساقه رفتن و ۳۵درصد درابتدای خوشه رفتن قرار دارند.

به گفته دالوند، وضعیت رشدی، تغذیه گیاهی، مراقبت و کنترل عوامل خسارتزای گندم، جو و کلزا ارزیابی شد که مبارزه با علف های هرز باریک برگ در مزارع گندم  ۲ هزار و ۱۲۰ هکتار، مزارع جو  ۷۵۳هکتار و مزارع کلزا به ۳۰هکتار انجام شده است.

توزیع بیش از چهار هزارکیلوگرم شکر برای حمایت از زنبورداران شهرستان پیشوا

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا از توزیع شکر حمایتی دربین زنبورداران شهرستان خبر داد و گفت: طی هفته جاری و در جهت اقدامات حمایتی از زنبور داران شهرستان پیشوا، شکر یارانه دار توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تحصیص یافت و با همکاری تعاونی زنبور داران و بر اساس سهمیه تخصیصی توزیع شد.

وحید رحیمی ادامه داد: به این ترتیب چهار هزار و ۷۷۰ کیلوگرم سهمیه شکر حمایتی با قیمت مصوب ۱۴۵ هزار ریال بین زنبورداران شهرستان توزیع شد.

وی درباره تعداد زنبورداران سطح شهرستان گفت: طبق آخرین سرشماری انجام شده، درحال حاضر ۳۹ نفر زنبوردار در سطح شهرستان پیشوا مشغول به فعالیت هستند و تعداد کلنی های موجود نیز ۲۹۵۳ عدد احصا شده است.