قصرشیرین- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به تداوم شرایط جوی و عبور توده هوای توام با ذرات گرد و غبار از جو استان، تمام مقاطع تحصیلی در شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب در نوبت عصر امروز شنبه تعطیل شد.

«امیر ظهرابی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم در کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا امروز شنبه ٢٠ فروردین ماه ١۴٠١  اخذ شده که پیشتر نیز تمام مقاطع تحصیلی در شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در نوبت صبح  امروز تعطیل شده بود.

وی در ادامه با اشاره به وضع موجود آلودگی هوا از مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان خواست تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند.

ظهرابی تاکید کرد: سایر افراد هم باید از فعالیت‌های طولانی و سنگین و ورزش در خارج از منزل خودداری کنند.

 دید افقی ناشی از گرد و غبار به۳۰ متر رسید 

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین نیز گفت: با ورود سامانه ناپایدار جوی طی ۷۲ ساعت گذشته به آسمان این شهرستان مرزی هم اکنون دید افقی ناشی از گرد و غبار به میزان ۳۰متر کاهش یافته است.

«امیرپرویز نجفی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دید ناشی از ورود گرد و غبار نیز هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین به ۹ هزار متر و ۷۰متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

وی اظهار داشت: با بیشینه سرعت وزش باد در این منطقه هم اکنون به ۱۶متر بر ثانیه معادل ۵۸کیلومتر بر ساعت رسیده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، بیش از ۳۳۰ هزار دانش آموز، ۲۶ هزار معلم و چهار هزار مدرسه دارد.