به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی، روز یکشنبه در جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی استان که در ادارهکل آموزش و پرورش اصفهان برگزار شد، افزود: هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نیست و باید کوشید تا در فضای ایمن بهداشتی، کلاسهای درس بصورت حضوری در مدارس با قوت برگزار شود.
وی با تاکید بر ضرورت پیگیری دستورالعمل حضوری شدن آموزش در مدارس گفت: این مهم توسط تیمهای نظارتی آموزش و پرورش رصد و پیگیری میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به مصوبه ستاد مقابله با کرونا و وزارت آموزش و پرورش برای حضوری شدن آموزشها گفت: بنا به این مصوبه از نیمه دوم فروردین، آموزش در تمام دورههای تحصیلی مدارس بطورکامل حضوری شد.
وی خاطرنشان کرد: این تصمیم براساس ارزیابیهای صورت گرفته از سوی کارشناسان در باره کاهش کیفیت آموزش و یادگیری در فضای مجازی و آسیبهای ناشی از آن گرفته شد.
رییس شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی اصفهان همچنین در این جلسه گفت: یکی از اولویتهای سند تحول بنیادین، توسعه هنرستانهای فنی حرفهای و کار دانش است که باید در روند توسعه سنواتی از اهمیت ویژه برخوردار باشد.
وحید محمودی، رییس اداره مدارس و مراکز غیردولتی ادارهکل آموزش و پرورش اصفهان نیز در این جلسه، گزارشی از وضعیت مدارس و مراکز غیردولتی استان ارائه کرد.
به گزارش ایرنا، شصت و هشتمین جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی با حضور اعضای این شورا برگزار شد و در آن اعضا به تبادل نظر در باره ضرورت توسعه هنرستانهای فنی و حرفهای و کار دانش و وضعیت بازگشایی مدارس پرداختند.
استان اصفهان دارای بیش از ۹۰۰ هزار دانشآموز و پنج هزار واحد آموزشی است که بیش از ۷۶۹ هزار نفر از آنان در مدارس دولتی و بیش از ۱۳۵ هزار نفر معادل ۱۵ درصد در بخش غیردولتی مشغول تحصیل هستند.