تهران - ایرنا - نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از جبران خسارات‌های کشاورزان و دامداران به دلیل خشکسالی توسط سازمان مدیریت بحران خبر داد.

به گزارش پارلمانی ایرنا، احمد مرادی در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در این نشست موضوع تنش آبی و تامین برق تابستان جاری با حضور مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان و طرح تشکیل شرکت ملی صنایع پالایش و پتروشیمی بررسی شد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: در نشست امروز کلیات طرح تشکیل شرکت ملی صنایع پالایش و پتروشیمی به تصویب نمایندگان رسید و مقرر شد جزئیات آن در جلسات آتی مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس درباره این طرح توضیح داد: استفاده بهتر از ظرفیت پتروشیمی‌ها در دریافت خوراک از پالایشگاه‌ها و حذف تشریفات زائد در راستای حمایت از بخش خصوصی، دو علت اصلی تصویب این طرح است که در پی آن شرکت جدیدی با اساسنامه جدید شکل می‌گیرد.

وی یادآور شد: در نتیجه شرکت پخش و پالایش تفکیک شده و قسمت "توزیع و پخش" از "پالایش" جدا می‌شود و "پالایش و پتروشیمی" در کنار هم یک شرکت جدید را تشکیل می‌دهند چراکه این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

مرادی بررسی تنش آبی و تامین برق تابستان جاری را دستور کار دیگر کمیسیون انرژی عنوان کرد و گفت: از آنجا که مشکلات استان خوزستان بسیار است، تاکید شد سازمان مدیریت بحران خسارت‌های که متوجه کشاورزان و دامداران به دلیل خشکسالی شده جبران کند. همچنین دولت اعتبار بیشتری به خوزستان تخصیص دهد تا در راستای جبران کم آبی، جلوگیری از رسوب‌گذاری سدها، توزیع آب و... هزینه شود.