کرمانشاه - ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های امسال استان که با جدیت دنبال می‌شود ایجاد ۴۶ هزار فرصت شغلی با ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « بهزاد باباخانی» عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده است که برای هر بخش آن برنامه های جداگانه ای طراحی شده است.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی نیاز اصلی استان است، افزود: علاوه بر ایجاد ۴۶ هزار فرصت شغلی که جزو تعهدات ماست؛ کمک به رونق واحدهای تولیدی فعال و فعالسازی واحدهای راکد و نیمه راکد از دیگر برنامه‌هایی است که امسال در راستای اشتغال آفرینی دنبال می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به جلسات ستاد تسهیل که سال گذشته در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی برگزار شد، افزود: ۷۵ درصد مصوبات این ستاد اجرایی شد و در همین راستا کمک های زیادی به فعال سازی این واحدها انجام گرفت، موضوعی که امسال هم با جدیت دنبال می‌شود.

باباخانی تقویت مرکز کسب و کار استان برای ایجاد اشتغال با هزینه‌های اندک را هم حائز اهمیت برشمرد و ادامه داد: این مرکز نیازمند حمایت های مالی است که امیدواریم با دستور استاندار و حمایت سازمان برنامه و بودجه عملیاتی شود.

وی در ادامه تقویت شرکت های دانش بنیان را از دیگر اقدامات مهم استان در سال جاری برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر ۶۲ شرکت دانش بنیان و بالغ بر ۳۸۰ واحد فناور در مراکز آموزش عالی و دانشگاه های کرمانشاه فعالیت می کنند که در این خصوص رتبه اول منطقه غرب کشور را داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، افزایش ۲ برابری شرکت های دانش بنیان و سوق دادن این شرکت ها به حوزه کشاورزی را از دیگر برنامه‌های مهم استان کرمانشاه اعلام کرد و گفت: کاهش هزینه های تولید، افزایش بهره وری و ارتقای کیفیت محصولات از جمله نتایج توجه به این شرکت ها خواهد بود.

وی ۴۰ درصد جمعیت بیکار استان را از دانش آموختگان دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: در حالی که نرخ بیکاری استان در اسفند سال گذشته استان ۱۴.۹ درصد بود این رقم برای دانش آموختگان کرمانشاه به ۲۵ درصد رسید که نکته تاسف‌باری است.

باباخانی با اشاره به تشکیل آئین نامه تشکیل اقتصاد دانش بنیان با دستور استاندار کرمانشاه، گفت: ۲ برابر شدن این شرکت ها، تسهیل فضای کسب و کار، افزایش ارتباط بخش خصوصی با شرکت های دانش بنیان و حل مشکلات آن ها از جمله اهداف تشکیل این آئین نامه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه در اسفند ۱۳۹۹ با تورم ۴۰ درصدی رتبه اول کشور را داشت، گفت: در اسفند سال گذشته وضعیت استان ۲۴ پله بهبود پیدا کرد.