تهران- ایرنا- دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران با اشاره به ادامه همکاری با سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: قرارداد همکاران «دراگان اسکوچیچ» دهم فروردین به پایان رسیده و در روزهای آینده تکلیف را مشخص می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، سیدرضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک امروز (دوشنبه) ضمن حضور در کمپ تیم‌های ملی فوتبال، از تمرینات تیم فوتبال امید بازدید کرد. سیدنصرالله سجادی مشاور، پیمان فخری سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی و جمعی دیگر از مسئولان کمیته و فدراسیون فوتبال در این بازدید حضور داشتند.

حسن کامرانی‌فر در حاشیه تمرین تیم فوتبال امید ایران افزود: در ابتدا باید از تلاش‌های همکارانم و مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم فوتبال امید تشکر کنم و می‌دانم با چه عشق و علاقه‌ای کار می‌کنند.

وی ادامه داد: امیدوارم شرایط خوبی را برای تیم ایجاد کنیم و سیاست ما این است که از تمام رده‌ها به خوبی حمایت کنیم. خوشبختانه کمیته ملی المپیک هم توجه خاصی به ما دارد و امیدوارم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

دبیر کل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: برای موفقیت فوتبال در تمامی رده‌ها تلاش می‌کنیم؛ نگاه ویژه‌ای که کمیته ملی المپیک به ما دارد قابل تقدیر است و با این حمایت‌ها امیدواریم در سایه تلاش کادر فنی و بازیکنان جشن صعود به المپیک را بگیریم.

کامرانی‌فر همچنین در خصوص حضور نداشتن میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال در این مراسم، گفت: متاسفانه به دلیل کاری که برای ماجدی پیش آمد نتوانست در این مراسم حضور داشته باشد و از این بابت عذرخواهی کرد.

دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران در بخش دیگری با اشاره به مشکلات پیش‌روی فدراسیون در بخش اقتصادی عنوان کرد: بخشی از این مشکلات به بلوکه شدن پول ایران در فیفا و AFC بر می‌گردد و تلاش داریم راهی برای آزاد کردن این پول‌ها پیدا کنیم. شرایط اقتصادی فدراسیون خوب نیست و با توجه به برنامه‌ای که برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و صعود تیم امید به المپیک داریم کار سخت شده است. البته تمام اعضای فدراسیون در حال تلاش برای برطرف کردن این مشکل هستند و وزارت ورزش نیز توجه ویژه‌ای به فوتبال دارد.

وی با بیان اینکه هنوز بخشی از تعهدات اسکوچیچ پرداخت نشده است عنوان کرد: فدراسیون فوتبال برای گذر از این مشکلات نیاز به حمایت دولت دارد.

کامرانی‌فر در خصوص حاشیه‌های بازی ایران و لبنان نیز گفت: بحث برگزاری بازی به ما مربوط می‌شود و مسائلی در بیرون از ورزشگاه رخ داد که از اختیار ما خارج بود. در کمیسیون‌های مجلس حضور پیدا کردیم و توضیحاتی نیز دادیم. از تمام کسانی که در بازی مشهد دچار مشکل شدند عذرخواهی می‌کنم.

کامرانی فر در باره رایزنی مسوولان فدراسیون در قطر گفت: حواشی زیادی قبل از قرعه‌کشی ایجاد شد اما میرشاد ماجدی به خوبی در جلسه با شیخ سلمان و اینفانتینو از فوتبال ایران دفاع کرد. در کنگره فیفا و زمان قرعه‌کشی رایزنی‌های خوبی داشتیم و رییس فیفا نیز قول داد از تیم ملی فوتبال ایران حمایت کند. همچنین رایزنی هایی برای بازی دوستانه داشتیم و چند بازی نیز در مرحله نهایی شدن است. ما به احتمال زیاد در فیفا دی پیش رو بازی دوستانه داریم.

دبیر کل فدراسیون فوتبال همچنین با اشاره به تلاش مسوولان ورزش ایران برای صعود تیم امید برای صعود به المپیک پاریس گفت: فدراسیون فوتبال تا جایی که در شرایط فعلی توان داشته باشد در کنار تیم ملی امید هست. همچنین کمیته ملی المپیک نیز از تیم امید حمایت خواهد کرد. در حال حاضر کارهای تدارکاتی انجام شده و برای اعزام تیم به مسابقات تدارکاتی برنامه‌ریزی می‌کنیم. این مسابقات در خرداد در ازبکستان انجام می‌شود.

وی این را هم گفت: بعد از دیدار تدارکاتی ازبکستان با توجه به صحبت‌هایی که شده می‌خواهیم تیم را به بازی‌های کشورهای اسلامی که مسابقات مهمی هم هست اعزام کنیم. البته نامه آن هم زده شده است و فدراسیون هم برنامه دارد تا تیم امید را به این مسابقات اعزام کند.

کامرانی‌فر در زمینه برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال، گفت:‌ مصوب شده ۱۰ خرداد مجمع عمومی فدراسیون برای مشخص شدن وضعیت «شهاب‌الدین عزیزی‌خادم» برگزار شود. ۷۰ روز قبل از مجمع زمان و محل باید اعلام می شد که انجام شده است.