تهران- ایرنا- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: روز قدس، به تمام ملت‌های آزایخواه جهان تعلق دارد و تمامی احزاب و تشکل‌ها با هر تفکر سیاسی و حزبی آرمان فلسطین در مقابله با اسرائیل غاصب را فریاد می‌زنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین برگزار شد اظهار داشت: روز قدس، یادگار بزرگ امام راحل در حمایت از قدس شریف است که باعث شد تا آرمان فلسطین زنده بماند و تمامی مردم جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان از فلسطین و قدس شریف حمایت کرده و در مقابله با اسرائیل خود را سهیم کنند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه تا به امروز و با کاهش موج ششم شیوع کرونا، قرار است که روز جهانی قدس به صورت راهپیمایی حضوری برگزار شود لذا از تمامی احزب و تشکل‌ها فارغ از هرگونه جناح بندی سیاسی درخواست می‌شود تا در این مراسم شرکت کرده و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: شرایط امروز قدس شریف و فلسطین اشغالی به دلیل انجام عملیات‌های استشهادی که خواب را از چشم اسرائیل و حامیان آنان ربوده و نیز گرایش برخی از کشورهای اسلامی به سمت رژیم اشغالگر قدس، پیچیده‌تر از قبل شده لذا لازم است تا با شیوه های جذاب و نو پیام خود را به دنیا در حمایت از این مردم مظلوم مخابره کنیم.

وی با اشاره به فضاسازی شهری و نصب المان های قدس شریف و حمایت از فلسطین در جمعه آخر ماه مبارک رمضان گفت: در مسیر راهپیمایی و مکان تجمع پایانی، برنامه‌های جذاب و متنوعی پیش بینی شده تا شرکت کنندگان علاوه بر حمایت از آرمان فلسطین، از برنامه‌های متنوع فرهنگی نیز استفاده کنند.

محمودی با تأکید بر لزوم مردمی برگزارش شدن مراسم روز قدس اظهار داشت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای بیان ابعاد مختلف روز قدس، ساخت کلیپ، کاریکاتور، تهیه موشن گراف، برپایی ایستگاه های فرهنگی ( دستنوشته و دلنوشته ها، ساخت نمادهای مقاومت) استفاده از ظرفیت مساجد و بسیج برای برگزاری باشکوه روز قدس از جمله
برنامه‌های استان تهران در روز جهانی قدس است.

روز قدس خون تازه به رگ‌های جبهه مقاومت تزریق می‌کند
فرماندار ورامین نیز در این جلسه اظهار داشت: همه ساله با برگزاری مراسم روز جهانی قدس، خون تازه به رگ‌های اسلام و جبهه مقاومت دمیده می‌شود و با توجه به خیانت‌های برخی کشورهای عربی به آرمان قدس، امسال برگزاری روز جهانی قدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مجید درویشی افزود:  برخی از کشورهای عربی تلاش دارند تا آرمان قدس را زیر پای گذاشته و به آن پشت کنند در حالی که فلسطین و قدس شریف نماد عزت و افتخار و خط قرمز مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است و موجب مرزبندی بین حق و باطل می‌شود.

وی تأکید کرد: روز قدس یادگار و آرمان امام راحل است و نباید اجازه داد که به دست فراموشی سپرده شود، روز قدس فطرت خفته انسان‌های بی تفاوت را بیدار کرده و امید به آینده را در جوانان مبارز فلسطینی زنده می‌کند.

نماینده دولت در شهرستان ورامین با تأکید بر لزوم روشنگری و عمل به جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب گفت: روز جهانی قدس فرصت مناسبی است که توطئه‌های استکبار در مقابله با جهان اسلام تبیین شود.
آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام راحل به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده است.