شیراز-ایرنا-مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اعتقاد به اینکه بخشی از فرآیند تربیت حاصل کار ارزشمند رسانه‌ است،گفت:رسانه‌ها نقش مؤثری در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در زمینه بازگشایی مدارس و ارتقای آموزش حضوری دارند.

محمد خلیل عسکری سه‌شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مرکز فارس، با قدردانی از فعالیت‌های ایرنا در زمینه بسترسازی بازگشایی آموزش حضوری در مدارس اظهار کرد: اصحاب رسانه‌ تمام تلاش خود را برای تنویر افکار عمومی در حوزه‌های مختلف به کار می‌گیرند و همچنین با نظارت بر عملکردها، حرکت مستقیم سازمان‌ها به سمت اهدافی که نظام مقدس جمهوری اسلامی تنظیم و تدوین کرده است را رصد می‌کنند.

رسانه، کلاس درس چند وجهی است
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: کار رسانه کار بسیار اثربخشی است زیرا رسانه پیام خود را از طریق زبان هنر به عموم مردم منتقل می‌کند.
وی بیان داشت: ما رسانه را یار و همراه آموزش و پرورش  می‌دانیم. رسانه کلاس درس چندوجهی است که می‌تواند بسیاری از رسالت‌های حوزه تعلیم و تربیت را به منصه ظهور برساند.

آموزش و پرورش آماده همکاری با رسانه‌ها
این مقام مسئول گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش فارس آمادگی خود را برای همکاری و تعامل با رسانه‌ها اعلام می‌کند زیرا ما بر این باور هستیم که بخشی از فرآیند تربیت حاصل کار ارزشمند رسانه‌ است.
عسکری عنوان کرد: هرچه دستگاه تعلیم و تربیت و رسانه ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند رسالت تربیت بهتر انجام می‌شود و ما در تلاش هستیم تا بتوانیم به نحو احسن از ظرفیت رسانه استفاده کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه هر کاری برای قرار گرفتن در مسیر درست به فلسفه نیاز دارد، گفت: آموزش و پرورش به عنوان متولی تعلیم و تربیت نیاز به یک فلسفه دارد و از سالها قبل رهبری توصیه کردند که آموزش و پرورش نیازمند تحول است و باید فلسفه تربیت در نظام جمهوری اسلامی نوشته شود.
وی یادآوری کرد: برای تدوین فلسفه تربیت از نظرات بزرگان استفاده شد. البته پیش از آن هم رهبر معظم انقلاب بیانیه ۱۳ ماده‌ای را با محوریت تحول در آموزش و پرورش تدوین کردند و واژه «تحول» نخستین واژه از نخستین بند این بیانیه محسوب  می‌شد.

رسانه‌ از ارکان اصلی سند بنیادین تحول
عسکری با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از سال ۱۳۹۰ تصویب شد، گفت: در حال حاضر راهکارهای آموزش و پرورش نیز ذیل هدف سند تحول بنیادین است و این سند برای همه سطوح آموزش و پرورش به روشنی تبیین شده تا همه مدیران و معلمان برای اجرای دقیق آن انگیزه داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چهار رُکن تربیت مشخص شده است، گفت: در این سند واژه معلم به صورت صریح نوشته نشده و از کلمه دولت استفاده شده اما رسانه به عنوان یک رُکن مورد توجه قرار گرفته است. در حقیقت خانواده، حکومت، رسانه و نهادها چهار رُکن تربیت هستند و رسانه‌ها از ارکان اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شمار می‌روند.

مجید بذرافکن معاون آموزش ابتدایی و حمیدرضا شعبانی مشاور مدیرکل و مدیر اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این بازدید حضور داشتند.