همدان-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به ضرورت توسعه اشتغال پایدار و توانمندسازی روستاییان، گفت: دوره های آموزش مهارتی و توانمندسازی افراد در روستاها متناسب با نیاز بازار کار و شرایط اقلیمی هر منطقه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، «وهب مختاران» روز دوشنبه در دیدار با بخشدار و دهیاران روستاهای بخش مرکزی همدان، اشتغال، توانمندسازی و درآمدزایی را لازمه جلوگیری از مهاجرت روستاییان دانست و افزود: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است که از بروز آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند.

وی با اشاره به اجرای طرح کشت گیاه کم آب بر گل محمدی در حوزه کشاورزی، گفت: اجرای این طرح به صورت آزمایشی برای اولین بار در شهرستان فامنین آغاز شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان از ارائه آموزش های مهارتی در حوزه گردشگری توسط مرکز هتلداری و گردشگری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خبر داد و افزود: یکی از راه های  توسعه و رونق اقتصادی روستاها، احداث و راه اندازی اقامتگاهای بوم‌گردی است.

مختاران خاطرنشان کرد: ارتقای توانمندی های روستاییان برای تولید محصول با کیفیت و ایجاد انگیزه در جوانان روستایی در حرکت خود اشتغالی، خودکفایی و اشتغال مولد از دیگر مزایای آموزش مهارتی روستایی در استان همدان است.

این دیدار با هدف نیاز سنجی، بررسی مزیت های اقتصادی و اشتغال روستاهای بخش مرکزی صورت گرفت.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.