کرمانشاه- ایرنا- رییس‌کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به دیدارهای مردمی مدیران ارشد دستگاه قضایی استان با مردم، گفت: در سال گذشته حدود یک میلیون دیدار مردمی توسط مدیران قضایی کشور با مردم انجام‌ شده که بیش از یک دهم آن سهم استان کرمانشاه بوده که یک اتفاق مثبت و رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «پرویز توسلی‌زاده» روز دوشنبه در حاشیه دیدار مردمی در ساختمان دادگستری کل استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دادگستری استان در سال ۱۴۰۰ نسبت‌ به سال پیش‌ از آن یک عملکرد کم سابقه را ثبت کرد به‌ طوری‌که توانستیم در ۶ شاخص اصلی سند تحول دستگاه قضایی از رتبه ۲۱ به رتبه چهارم کشور صعود کنیم.

او با بیان این‌که ما در سال گذشته بسیار هدفمند و با برنامه‌ریزی حرکت کردیم، گفت: ارتقای قابل‌ توجه جایگاه دادگستری استان کرمانشاه در کشور مدیون تلاش و خدمت شبانه‌روزی کارکنان دستگاه قضایی استان، همکاری مردم، همراهی دستگاه‌ها و مسئولان مختلف استان، اعضای شورای تامین و امام‌جمعه کرمانشاه بوده‌ است.

توسلی‌زاده با اشاره به برنامه‌های دادگستری استان کرمانشاه در سال جدید هم عنوان کرد: با امید به خداوند متعال، همراهی مردم و مسئولان استان و تلاش همکاران قضایی و اداری در تلاشیم که در پایان امسال در زمینه اعتماد مردم به دستگاه قضایی، کاهش میزان پرونده‌های ورودی و رضایت مردم از دادگستری به یک رتبه مناسب و مطلوب برسیم و در این زمینه اهداف ما به‌ صورت ریز و ماهانه مشخص و تدوین شده‌اند.

رییس‌ کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه به دیدارهای مردمی مدیران ارشد دستگاه قضایی با مردم استان اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته حدود یک میلیون دیدار مردمی توسط مدیران قضایی کشور با مردم انجام‌ شده که بیش از یک دهم آن سهم استان کرمانشاه بوده است که یک اتفاق مثبت و رکورد محسوب می شود.

توسلی‌زاده، دیدارهای مردمی را هدفمند و با برنامه توصیف و بیان کرد: در مواردی که درخواست‌ها و دغدغه‌های مراجعه‌کنندگان راهکار قانونی دارد، آن را به نتیجه می‌رسانیم و در صورت نداشتن راه قانونی، ارباب رجوع را نسبت‌به موضوع راهنمایی و ارشاد خواهیم کرد تا در مقابل تصمیمات قضایی تمکین کنند.

او مدیریت اختلافات در استان را یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی برشمرد و گفت: هراندازه میزان اختلاف در بین مردم بیشتر باشد به همان اندازه هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی، روحی و روانی برای مردم بیشتر خواهد بود.

بنابر اعلام  دادگستری استان کرمانشاه، این نهاد قضایی در آغاز اجرای سند تحول قضایی شامل ۶ شاخص کلیدی (کاهش ورودی پرونده‌ها، کاهش موجودی پرونده‌ها، کاهش اطاله دادرسی، کاهش میزان شعب غیرمتعارف، ختم پرونده‌ها از طریق سازش و کاهش پرونده‌های معوق) در رتبه ۲۱ کشور بود اما در پایان آذرماه ۱۴۰۰ به رتبه چهارم ارتقا یافت.