پیشوا - ایرنا - سرپرست فرمانداری شهرستان پیشوا گفت: رفع مشکلات تولید کنندگان، حفظ اشتغال موجود و کمک به افزایش تولید، عمل به اهداف شعار سال " تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین است.

به گزارش ایرنا، ابراهیم تاجیک‌نوری روز یکشنبه در جریان بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان که در محل شهرک صنعتی این شهرستان انجام شد اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات صاحبان صنایع برای استقرار در شهرستان پیشوا، مسائل مربوط به استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت است که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی استاندار تهران برای اصلاح این قانون، قطعا شاهد تحولی عظیم در حمایت از صنایع خواهیم بود.
وی گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد اشتغال پایدار، لازم است که ابتدا وضعیت موجود را حفظ کرده و شرایط توسعه فعالیت واحدهای صنعتی را فراهم کرد که دستیابی به این مهم به هماهنگی دستگاه‌های مختلف، رفع موانع و کاغذبازی‎‌های دست و پاگیر اداری، پاسخ سریع به استعلامات قانونی و همکارای ادارات و سازمان‌های مختلف با تولیدکننده نیاز است.
تاجیک‌نوری تأکید کرد: مسئولان باید برای تولید کننده فرش قرمز پهن کرده و خود به سراغ آنان رفته و مشکلاتشان را در محل بررسی و حل کننده، نباید صاحبان صنایع را درگیر پیچ و خم‌های اداری کرد.
وی افزود: در سفر سال گذشته معاون اول رئیس جمهوری برای افتتاح کارخانه صنایع لبنی پیشوا، تعدادی از واحدهای صنعتی به صورت سرزده مورد بازدید قرار گرفته و دستورات لازم برای برای رفع مشکلات آنان صادر شد، از آن زمان  تمامی مسئولان شهرستان تلاش کردند تا این دستورات عملی شده و زمینه برای فعالیت واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل و بازگشت به چرخه تولید فراهم شود.
تاجیک‌نوری اظهار داشت: یکی از واحدهای تولیدی پیشوا که در شهرک صنعتی این شهرستان مستقر است، فقط به خاطر برخی از ناهماهنگی‌ها و مشکلات مربوط به تأمین نقدینگی سال‌ها تعطیل و دستگاه‌های پیشرفته آن در حال فرسوده شدن است در صورتی که با آغاز به کار مجدد این واحد مهم تولیدی، بخش زیادی از نیازهای کشور در صنعت چوب برطرف می‌شود.
سرپرست فرمانداری پیشوا تصریح کرد:مشکلات این کارخانه تعطیل با دستور معاون اول رئیس جمهور رفع شده و تا دو هفته آینده فعالیت مجدد آن آغاز می‌شود.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.