تهران- ایرنا - نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش برای حل مشکلات حوزه دانشگاهی حمایت‌های لازم را از وزارتخانه خواهد داشت تا وزارت علوم بتواند برای برطرف کردن نیاز جامعه به سمت دانشگاه‌های نسل سوم یعنی دانشگاه‌های دانش بنیان حرکت کند.

به گزارش حوزه پارلمانی ایرنا، احمد نادری در گفت‌وگویی  در تشریح نشست امروز(دوشنبه ۲۲ فرودین‌ماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس که با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم و معاونان وی برگزار شد، اظهار کرد: نخستین جلسه با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص تبیین برنامه‌ها و اهداف آن وزارت در سال جدید با رویکرد تحقق شعار سال در کمیسیون آموزش برگزار شد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس  تصریح کرد: در این نشست معاونان آموزشی، پژوهش، فناوری، و امور دانشجویی وزیر علوم، برنامه‌های خود را ارائه کردند و در ادامه نیز اعضای کمیسیون نظرات خود را بیان کردند.

وی تصریح کرد: در این نشست همچنین گزارشی از روند بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها به اعضای کمیسیون ارائه شد و نمایندگان در جریان آخرین آمار و اطلاعات در این خصوص قرار گرفتند و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: یکی از محورهای جدی مطرح شده در نشست امروز ابراز نارضایتی شدید اعضای کمیسیون آموزش، از ورود غیرقانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی به حوزه قانونگذاری بود، تأکید ما همواره بر این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی حق قانونگذاری ندارد و فقط می‌تواند سیاستگذاری کند.

نادری افزود: در نشست امروز به دو مورد از مصوبات غیرقانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه «نحوه برگزاری کنکور» و مصوبه اخیر شورا درباره «مجوزدهی به سایر دانشگاه‌ها» که مورد نخست به گسترش بی عدالتی و مورد دوم قطعا موجب تضعیف بار علمی کشور می‌شود، اشاره شد به همین دلیل شورا باید از تصمیمات غیرکارشناسی دست بکشد.

نماینده مردم تهران افزود: به همین دلیل کمیسیون تأکید داشت که شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به جایگاه و شأن اصلی خود بازگردد چرا که در هیچ کجای دنیا رئیس جمهور یا رئیس قوه مجریه قانونگذاری نمی‌کند و این مهم طبق قانون اساسی از وظایف مجلس شورای اسلامی است.

وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون نیز تأکید داشتند برای حل مشکلات حوزه دانشگاهی به ویژه مسائل مربوط به حوزه دانش بنیان حمایت‌های لازم از وزارتخانه را خواهند داشت تا وزارت علوم بتواند به سمت دانشگاه‌های نسل سوم یعنی دانشگاه‌های دانش بنیان که بتوانند نیاز جامعه را برطرف کنند، حرکت کند.