ارومیه - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: تعداد دفاتر پیشخوان خدمات دولت در این استان با اضافه شدن ۲۳۰ مورد در سال گذشته به ۴۷۵ مورد رسیده است.

قاسم جلیلی‌نژاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۳۰ خدمت دولت در دفاتر پیشخوان این استان ارائه می‌شود تا اقشار مختلف مردم راحت‌تر و با سرعت بیشتری خدمات لازم را دریافت کنند.

وی افزود: در دفاتر پیشخوان دولت برخی از خدمات دستگاه های اجرایی و خدمت رسان اعم از ثبت و احوال، مخابرات، اپراتورهای ارتباطی، شهرداری، بهزیستی، پست، آب و فاضلاب، برق، گاز، منابع طبیعی، بنیاد شهید، بازنشستگی کشوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و امور مالیاتی ارائه می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به رسیدگی به تخلفات دفاتر در کمیته رسیدگی به تخلفات دفاتر پیشخوان دولت شهری و ICT روستایی اضافه کرد: از ۱۳۴ پرونده تشکیل شده در سال گذشته ۷۰ پرونده به مرحله صدور رای ارجاع داده شده است.

جلیلی هدف اصلی از ایجاد دفاتر پیشخوان توزیع عادلانه ارائه خدمت و دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات الکترونیکی دولت اعلام کرد.  

وی گفت: نظارت بر ارائه خدمات و ایفای تعهدات دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت از اهمیت بالایی برخوردار است و اداره کل ارتباطات استان نظارت مستمر بر عملکرد دفاتر برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارد و با دفاتر متخلف برخورد می‌کند.

به گزارش ابرنا، در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان‌ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه‌های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت‌های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام وزارت و مقامات ارشد استان را عهده‌دار است.