تهران- ایرنا- مدافع پرتغالی تیم فوتبال منچسترسیتی بعد از مرگ مادرش در تصادف قصد داشته تا از فوتبال خداحافظی کند اما خواسته مادرش از او باعث شده تا از این اقدام صرف نظر کند.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت گل، مادر ژائو کانسلو ۹ سال پیش در یک تصادف رانندگی جان باخت. این مدافع پرتغالی بعد از این اتفاق دیگر از فوتبال لذت نمی‌بُرد و برای ادامه این رشته مردد بود. اما آرزوی مادرش این بود که ژائو باعث افتخارش شود.   

کانسلو در این خصوص گفت: شخصیت مادرم شبیه من است. فقط من می‌دانم که او برای من چه کرد. مشکلاتی که هر دوی ما پشت سر گذاشتیم، صحبت‌هایی که او با من داشت وقتی پولی در خانه نبود. به او می‌گفتم که سعی می‌کنم هر کاری کنم تا آینده‌ای بهتر داشته باشیم، تا دیگر مادرم مجبور به کار کردن نباشد. 

وی ادامه داد: امروز با وجود اینکه او پیش من نیست، هر کاری می‌کنم تا مادرم به من افتخار کند. او آدم خنده‌رویی بود و حتی اگر خسته بود، همیشه برای من و برادرم وقت داشت. امروز هم سعی می‌کنم، خانواده‌ام چیزی کم نداشته باشند. سعی می‌کنم عشقی که مادرم به من داده بود را به دخترم و همسرم بدهم.

مدافع محبوب پپ گواردیولا در منچسترسیتی افزود: وقتی مادرم را از دست دادم، احساس می‌کردم در ته چاه هستم. احساس می‌کردم رباتی هستم که باید کارش را انجام دهد، سپس به خانه برود و بعد از آن هم تکرار یک روز دیگر. بعد از این اتفاق دیگر از بازی کردن لذت نمی‌بردم و چون مجبور بودم، به آن ادامه دادم. واقعا به این فکر کردم که دیگر به بازی کردن ادامه ندهم چرا که دیگر زندگی برای من معنی نداشت. 

کانسلو عنوان کرد: عشق من به بازی کردن کم کم بازگشت. لبخندم هم به آرامی روی صورتم برگشت. زندگی همین است. هر چقدر هم که شکست‌های بزرگی در زندگی تجربه کنیم، باید ادامه دهیم. من مطالب زیادی در مورد جنگجویان خواندم و چیزهای خاصی در من طنین‌انداز شد.

این مدافع ۲۷ ساله گفت: دوست دارم بتوانم با مادرم صحبت کنم زیرا همیشه یک چیزی در زندگی‌ام کم است. حتی وقتی به چیز مهمی دست پیدا می کنم، همیشه این احساس وجود دارد. گویی همیشه در قلبم خلاء وجود دارد چرا که جسم او پیش من نیست.

وی افزود: زمانی که در پرتغال هستم، همیشه برای دیدنش به قبرستان می‌روم. این مثل یک تعهد برای من است. آنجاست که در کنار او احساس خوبی دارم. این کار به من انرژی می‌دهد و به من کمک می‌کند تا شادتر زندگی کنم.

کانسلو در سال ۲۰۱۹ از یوونتوس به منچسترسیتی پیوست و هم‌اکنون تبدیل یکی از محبوب‌ترین بازیکنان گواردیولا شده است. این بازیکن پرتغالی همراه با تیم ملی کشورش در جام جهانی ۲۰۲۲ نیز حضور دارد.