ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق پیش بینی ها تا آخر وقت فردا ، چهارشنبه وزش باد شدید و گرد و غبار ناشی از توده‌های خاک تشکیل شده در کشور همسایه پدیده غالب جوی در این استان خواهد بود.

مهدی صابری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پایان هفته جاری با عبور امواجی کم دامنه از منطقه ، احتمال رگبارهای پراکنده در برخی نقاط شمالی استان آذربایجان غربی وجود دارد و از نظر دمایی نیز احتمال کاهش دماهای بیشینه و کمینه پیش بینی می شود که موقتی است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مرکز استان بین ۶ و ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود و شهرستان ارومیه و تکاب خنک ترین شهرها با دمای مثبت ۶ درجه سانتی گراد و پلدشت گرم ترین شهر با مثبت ۲۶ درجه سانتی گراد بود.

صابری اضافه کرد: احتمال وارد شدن آسیب به سازه های موقت، گلخانه، تابلو های تبلیغاتی و کاهش دید وجود دارد و لازم است شهروندان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به این موارد توجه جدی داشته باشند.

وی گفت: لازم است تا شهروندان به ویژه افراد بیمار از قرار گرفتن در فضای باز به علت کاهش کیفیت هوا اجتناب کنند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی سالانه ۴۰۰ میلی‌متر بارندگی دارد که در تامین آب برای کشاورزی نقش مهمی ایفا می کند شهرستان سردشت با سالانه هزار میلی‌متر بارندگی رتبه نخست بارش‌های استان را داراست.

آذربایجان غربی استانی با آب و هوای کوهستانی، سرد در زمستان و گرم در تابستان بوده و بارش‌های بهاره تا اوایل خرداد در این منطقه تداوم دارد.