شیراز-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: نخلستان‌ها ۲۵۰  هکتار از باغ های شهرستان فسا را به  خود  اختصاص داده اند و پیش بینی می شود و پیش بینی می شود امسال ۸۰۰ تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان برداشت شود.

مهندس ناصر انصاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اینک بیش از ۲۵۰ هکتار از باغات  شهرستان فسا زیر کشت درخت نخل قرار دارد که ۱۷۰ هکتار آن مثمر است و پیش بینی می شود ۸۰۰ تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان برداشت شود.

وی بیان کرد: گرده‌ افشانی از مهم‌ترین و حساس‌ترین عملیات زراعی در نخلستان هاست از این رو رعایت اصول و دقت در انجام این کار ضروری است زیرا این امر نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد.

انصاری ادامه داد:  گرده افشانی  در نخلستانهای فسا از اواسط فروردین ماه آغاز شده  و تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، گرده افشانی نخیلات به صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر انجام میشود، هر کشاورز بر اساس تعداد نخل‌های خود عملیات گرده‌افشانی را برای تولید محصول انجام می‌دهد .

مدیر جهاد کشاورزی فسا گفت: در برنامه تغییر الگوی کشت، توسعه کشت نخیلات به عنوان یکی از کشت های کم آب بر و متحمل به بی آبی در دستور کار قراردارد که رقم قصب، شاهانی، پیاروم و کبکاب بیشترین توسعه را در شهرستان دارند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.