تهران - ایرنا - هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد یا نمایندگان شرکت‌هایی تحت عنوان همکار و یا نماینده سازمان تأمین اجتماعی برای تقاضای وجه در قبال ارائه کارت هوشمند درمان، بیمه تکمیلی و هر خدمت بیمه‌ای و درمانی کلاهبرداری است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، علیرغم هشدارهای مکرر این سازمان و تأکید بر این مهم که هیچگاه تماسی از طرف این سازمان جهت دریافت وجه در قبال خدماتی اعم از ارائه کارت هوشمند درمان، کارت طلایی و... با بیمه شدگان و بازنشستگان انجام نمی‌شود، شاهد فریب برخی از بازنشستگان و بیمه‌شدگان توسط کلاهبرداران بوده‌ایم. در حال حاضر، صدور هیچ‌گونه کارتی (با عنوان کارت سلامت و...) در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار ندارد.

بیمه شدگان و بازنشستگان، توجه داشته باشند که در مواردی کلاهبرداران پس از دسترسی به برخی اطلاعات از قبیل نام و نام خانوادگی، کد ملی، نشانی، شماره تلفن و یا شعبه محل بیمه پردازی اقدام به تماس و مراجعه می‌کنند؛ لازم است که عموم مردم به ویژه بیمه شدگان و بازنشستگان به صرف مشاهده برخی اطلاعات و یا ظاهر موجه افراد فریب نخورند و در صورت مواجه با هر نوع درخواست مشکوک، بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

بار دیگر از بیمه شدگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی درخواست می‌شود، توجه داشته باشند که الکترونیکی شدن نسخه نویسی و حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی به هیچ عنوان منجر به دریافت وجه از بیمه شدگان و بازنشستگان به منظور ارائه کارت نخواهد شد.

بیمه‌شدگان و بازنشستگان این سازمان در صورت مواجهه با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افرادی برای دریافت وجه، موضوع را به پلیس و مراجع قضایی اطلاع داده و برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشورت با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، سامانه ۱۴۲۰، مرکز ارتباطات مردمی تامین اجتماعی است که به منظور ثبت سوالات، شکایات، پیشنهادات و انتقادات مردمی راه‌انداری شده است.

1352