شیراز-ایرنا-دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی فارس با بیان اینکه هدف از برگزاری این رویداد رساندن پیام ارزش‌های دینی و انقلابی به گوش مسئولان است،گفت:متأسفانه برخی دستگاه‌های فرهنگی برای برگزاری این رویداد آنگونه که انتظار می‌رفت به میدان نیامدند.

سرگرد پاسدار مجید میکائیلی چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در رابطه با روند برگزاری برنامه‌های هفته هنر انقلابی اظهار کرد: امسال به دلیل هم‌افزایی خوبی که بین سازمان بسیج هنرمندان، حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ایجاد شد توانستیم هفته هنر انقلاب اسلامی را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار کنیم.

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی فارس، ادامه داد: در همه شهرستان‌های استان فارس؛ فرمانداران به عنوان رئیس ستاد هفته هنر انقلاب و مسئول کانون بسیج هنرمندان نیز به عنوان دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت انتخاب شدند و موفق شدیم یک حرکت و پویایی بسیار خوب در شهرستان‌ها ایجاد کنیم.

میکائیلی افزود: خوشبختانه در سراسر استان فارس شاهد برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای متنوع و متعددی در هفته هنر انقلاب بودیم و جا دارد از همه کسانی که ما را در برگزاری این برنامه‌ها همراهی کردند تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

وی اضافه کرد: برای برگزاری این رویداد بزرگ در کلانشهر شیراز نیز تلاش شد تا بین دستگاه‌های مختلف فرهنگی تقسیم کار صورت بگیرد اما متأسفانه شاهد کم‌کاری از سوی برخی از دستگاه‌هایی بودیم که می‌طلبید بیشتر در این زمینه با ما همکاری و تعامل داشته باشند.

این مقام مسئول بیان داشت: متأسفانه سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری شیراز به شکل مطلوب  و آن طور که انتظار می‌رفت در این عرصه ورود نکرد.

وی عنوان کرد: هرچند مسئولان این سازمان دلیل عدم همکاری خود را تراکم و تداخل برنامه‌های مشخص شده در این ایام عنوان کردند اما برای برگزاری هر چه بهتر این رویدادها توقع بیشتری از سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز و شورای شهر داشتیم.

میکائیلی گفت: ما حتی اعلام کردیم که سازمان بسیج هنرمندان فارس به دلیل اینکه از ظرفیت‌های بسیار خوبی بهره می‌برد آماده هر گونه همکاری با شورای شهر و شهرداری است.

وی عنوان کرد: البته ناگفته نماند برخی دستگاه‌ها مانند کانون پرورشی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی علی رغم اینکه اعتبار قابل‌توجهی در اختیار نداشتند اقدامات خوبی در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌ها داشتند و شهرداری صدرا نیز فعالیت‌های قابل‌توجهی برای برگزاری این برنامه‌ها انجام داد و امیدواریم همچنان شاهد حضور پُررنگ شهرداری صدرا در این عرصه باشیم‌.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس افزود: با توجه به سطح توقعی که هنرمندان انقلابی و متعهد در شهرستان‌های مختلف استان از ما دارند، می‌طلبد که دستگاه‌های فرهنگی و هنری اهتمام ویژه‌تری به هفته هنر انقلاب داشته باشند و با همراهی و همدلی بیشتری در این زمینه فعالیت کنند.

وی یادآور شد: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اهتمام ویژه‌ای برای برگزاری هفته هنر انقلاب داشتند، لذا از دستگاه‌های مختلف انتظار می‌رود که بیش از پیش برای برگزاری این رویداد تلاش کنند.

میکائیلی با بیان اینکه استان فارس؛ استانی هنرخیز و هنرمند پرور است، گفت: در این استان از استعدادهای درخشان هنری بهره می‌بریم و نیاز است که حمایت‌های لازم از جامعه هنری صورت بگیرد.

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی فارس، اظهار داشت: بدون شک شورای شهر و سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز از ظرفیت خوبی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی بهره می‌برند و می‌توانند نقش بسزایی در برگزاری رویدادهای فرهنگی و حمایت از هنرمندان انقلابی فارس داشته باشند.