یزد- ایرنا- قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: برای تامین آب ۵۸ روستای مناطق مختلف استان در سال‌جاری ۱۳۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پیگیری و اقدام می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد فاتحی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید آبفای مهریز افزود: تامین آب و اجرای طرح‌های مختلف مورد نیاز در کنار فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه از منابع موجود جزو اهداف و رویکرد مهم است .

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد آب تولیدی به دلیل فرسودگی شبکه در استان هدر می‌رود ادامه داد: باید علاوه بر اصلاح شبکه با همکاری بخش‌های مختلف همواره برای جلوگیری از هدررفت آب به خصوص فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و صرفه‌جویی توسط مردم اقدام شود.

این مسئول با بیان اینکه طرح فاضلاب شهری مهریز ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت دارد اظهار کرد: باید برای اتمام طرح با همکاری بخش‌خصوصی و همراهی مردم در شهرستان اقدام لازم صورت گیرد و طرح‌های آبرسانی به خصوص در روستاها پیگیری شود.

همچنین مدیر سابق آبفا مهریز گفت: پنج پروژه بزرگ به تازگی در زمینه آب در منطقه شروع شده که مهمترین آن ساخت دو مخزن ۵ هزارمتر مکعبی است که به مخازن ذخیره سابق اضافه می‌شود.

محمدرضا موحد افزود: کل ظرفیت مخزن آب مهریز هم‌اکنون ۲۵ هزارمتر مکعبی است که ۱۰ هزار متر مکعب به آن اضافه می‌شود که مطالعات انجام شده و به زودی عملیات احداث صورت می گیرد.

همچنین محمد دهقان بنادکی سرپرست فرمانداری مهریز به اهمیت پیگیری اجرای طرح‌های تامین آب و فرهنگ‌سازی در استفاده درست از منابع موجود تاکید کرد.

در این آیین با قدردانی از محمدرضا موحد به جای وی مصطفی مهدوی‌زاده به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.