شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه هزینه احداث جاده در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر بسیار بالاتر از سایر استان‌هاست، گفت: به‌همین دلیل باید اعتبارات حوزه راه برای این استان‌ها ویژه در نظر گرفته شود.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در دیدار با محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به مشکلات حوزه راه و راه‌سازی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این استان به‌علت عدم توسعه در حوزه راه‌ در بن‌بست قرار گرفته است از همین رو برای خروج این استان از بن‌بست نیازمند توسعه محورهای مواصلاتی و ایجاد راهگذرهای ارتباطی هستیم.

وی ادامه داد: جلسات متعددی با وزیر و معاونان وزیر راه و شهرسازی جهت پیگیری برای تامین اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه راه‌سازی در استان برگزار شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به پروژه نیمه‌تمام محور بروجن به لردگان به کارون ۴ به ایذه، توضیح داد: این پروژه ملی است، با بهره‌برداری از این پروژه مسیر ارتباطی بنادر به فلات مرکزی بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد و جابجایی کالا در این مسیر نیز تسهیل می‌شود.

حیدری افزود: باتوجه به بالا بودن میزان تردد در این محور و همچنین آمار بالای تصادفات در آن در تلاش هستیم تا در سفر رییس جمهوری به چهارمحال و بختیاری، اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه به‌طور کامل تخصیص پیدا کند.

وی تصریح کرد: پروژه محور شهرکرد به شلمزار به ناغان به کارون ۴ نیز یکی از محورهای پرترافیک در چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود که آمار تصادفات رانندگی منجر به جرح و فوت در این محور بسیار بالاست که مجوز ماده ۵۸ این پروژه اخذ شده و باید عملیات اجرایی در این محور تسریع شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: احداث محور ارتباطی کوهرنگ به اندیکا نیز از نظر گردشگری و تردد مردم بومی ۲ شهرستان محروم کوهرنگ و اندیکا بسیار حائز اهمیت است، بنابراین برای احداث تونل چری و تاراز در این محور نیازمند مساعدت مالی وزیر راه و شهرسازی هستیم.

حیدری تکمیل محور فارسان به کوهرنگ و احداث جاده ساحلی حاشیه زاینده‌رود را برای رونق گردشگری حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه مجوز ماده ۲۳ محور فارسان به کوهرنگ دریافت شده است.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری هنوز به شبکه ریلی کشور متصل نشده و پروازهای فرودگاه شهرکرد نیز محدود است، باید در بحث حمل و نقل، توسعه همه‌جانبه در بحث ریل، راه و فرودگاه را در کنار هم در نظر بگیریم.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه راه در چهارمحال و بختیاری حائز اهمیت است، اظهار کرد: مشکلات پروژه‌های اولویت‌دار استان در حوزه راه مورد بررسی قرار گرفت.

محمدرضا کدخدازاده افزود: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه راه‌سازی در چهارمحال و بختیاری از ظرفیت منابع تهاتر نفت، ماده ۵۶ و سایر اعتبارات بهره می‌گیریم.

وی تصریح کرد: برای توسعه چهارمحال و بختیاری باید توسعه راه، ریل و فرودگاه در کنار هم دیده شود.