حجتالاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در اجلاس سالانه مجمع بسیجیان شهرستان بیرجند افزود: قبل از انقلاب ما یک همواری و ناهمواریهایی داشتیم و بعد از انقلاب هم این گونه بوده است، در این جهت از همه مردم نمیتوان توقع داشت که بتوانند سنخیت بین علت و معلول را در اینجا لحاظ کنند.
وی تاکید کرد: تبیین موضوع برای جامعه یک کمک لازم است زیرا دشمن همواره با تبلیغات فنی و استفاده از جهل عدهای سوءاستفاده میکند لذا برخی یک تاریخ درست میکنند، قبل از انقلاب اسلامی و بعد آن و در ذهن خود برداشتی دارند که قبل از انقلابیها طاغوتی و بعد انقلابیها ایمانی هستند و متغیرها را فقط در صحنه ظهور میبینند در حالی که این گونه نیست.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بحث تاریخ قبل و بعد انقلاب مطرح نیست بلکه جریانها مطرح است که چه اقتضایی دارند و چه آثاری از خود بروز میدهند.
وی افزود: قبل از انقلاب طاغوت حاکم بود اما مردم طاغوتی نبودند لذا در سبک زندگی نمره قابل قبولی داشتند و مردم از حکومتهای طاغوتی فاصله داشتند و آنها هم ظلم میکردند و در میان مردم قابل قبول نبودند.
حجتالاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: بعد از انقلاب هم جریانها آثاری از خود نشان دادهاند و انواع مفاسدی که در صحنههای مختلف با آن مواجه هستیم، علت اصلی اینها جریان طاغوتی، ظلمپذیری و جریان انحرافی است.
وی گفت: بسیاری از جریانات هم که پیچیده است عوام و حتی خواص نمیتوانند سنخیت بین علت و معلول را رعایت کنند و دچار اشتباه میشوند بنابراین بعد از انقلاب را به انقلاب و قبل از انقلاب نیز امور را به طاغوت برمیگردانند در حالی که چنین نیست.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: همه خوبیهایی که مردم قبل از انقلاب داشتند فرهنگ آن را از علمای دین میگرفتند و طاغوتیان ربطی به این مساله نداشتند، در دوران قبل از پیروزی انقلاب، مردم در پیروی از علما فرهنگ خود را حفظ کردند، از ستمگران فاصله داشتند و با رهبری علمای دین انقلاب کردند.
وی افزود: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تمام فرهنگ مردم از ناحیه علما، وعاظ و مراجع دین و مکتب اسلام اداره میشد و نمونه آن پیروی مردم از فتوای میرزای شیرازی درخصوص امتیاز تنباکو مبنی بر اینکه «استعمال تن تن و تنباکو در حکم محاربه با امام زمان (عج) است» که اثرگذاری این فتوا به داخل کاخ شاه هم کشیده شد.
حجتالاسلام و المسلمین عبادی گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، دشمن و جریان پیاده نظام آنان در داخل کاملا توجه داشتند که این انقلاب براساس معیارهای انقلابی و اسلامی که دارد، موفق خواهد شد و طرحشان این بود که یک ساعت فرصت هم در اختیار مردم ایران قرار نگیرد و بلافاصله ترورها، راهاندازی جنگ تحمیلی، دخالت نظامی و فتنههای مختلف از جمله تحریمها، تحریفها، شبهات و جنگ تبلیغاتی را طراحی کردند.
وی افزود: دشمنان هر روز در حال طراحی فتنه هستند که فرصت را از شما بگیرند تا نتوانید آرمانهای انقلابی را پیاده کنید.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اخلاق، عدالت و اهداف اسلام را از آرمانهای انقلاب دانست و اظهار داشت: این آرمانها اگر بهدرستی در جامعه پیاده شود، فاتحه دشمن بدون هیچ گونه مسائل نظامی خوانده میشود.
وی با بیان اینکه ریشهیابی برخی مسائل نیازمند جریانشناسی است گفت: مشکلات جامعه مربوط به الان است، به عنوان مثال یکی از مسائل جامعه اعتیاد است که انواع و اقسام اعتیاد طبیعی و صنعتی وجود دارد، کاروانهای قاچاق و درگیری، قتل و کشتار ناشی از آن را داریم که نیروی انتظامی هم درگیر مبارزه با این پدیده است و شهدایی تقدیم شدند.
حجتالاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: این مشکل الان جامعه ماست اما ریشه این مشکلات به زمان سلطه انگلیس و حکومت رضاخان بر میگردد و در آن زمان تریاک مجانی را به مردم میدادند و سوخته آن را گران میخریدند یا رضاخان شعبههای فروش شراب، تریاک و نسوار را داشت و انواع و اقسام بیناموسی و کشف حجاب را در این دوران شاهد بودیم.
وی افزود: امروز ما هنجارشکنی حجاب را در جامعه داریم که مشکل امروز است اما آیا علت آن مربوط به انقلاب است؟ این موضوعات به دوران خودش بر میگردد و اگر این انقلاب نبود، ایران از همه کشورهای دنیا بدتر بود.
امام جمعه بیرجند گفت: انقلاب اسلامی و عدالت اسلامی که تمامش فضائل است، علت دشمنی و نفاق نیست لذا مفاسد ریشه خودش را دارد که باید برای مردم تبیین کرد تا از سوءاستفاده دشمن درباره علل مشکلات امروزی و نسبت دادن آنها به انقلاب اسلامی جلوگیری شود زیرا امروز لکه ننگی که بر چهره کریه دشمنان است از کشتار و بیرحمی برای همه روشن است.
وی اظهار داشت: باید جامعه خود را در برابر انواع مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کمک کرد و توجه داشته باشیم که دشمن از این صحنهسازی کاذب روی افکار ما و جوانان اثر سوء نگذارد که این کار بسیج است و همواره مشکلاتی در جامعه وجود دارد که با اندیشه بسیجی قابل حل است.