سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: ۳۸ واحد دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان فعالیت دارد و ۶۰ واحدمستعد دانش بینان شدن شناسایی شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا باقری روز پنجشنبه در جریان بازدید نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از مسئولان استان از نمایشگاه واحدهای تولیدی در مرکز کسب و کار شهرک صنعتی سمنان افزود: یکهزار و ۱۳۷ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعال است که ۳۶۸ واحد صنعتی در شهرک صنعتی سمنان مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه در یکهزار و ۹۴۵ طرح صنعتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۴۷۲ طرح صنعتی در دست اجرا است، بیان کرد: مرکز کسب و کار با ۱۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع و پنج هزار و ۹۰۰ متر مربع زیربنا محل استقرار  مشاوران، سالن همایش، و نمایشگاه دائمی است.

باقری ادامه داد: سامان‌دهی برای ارائه خدمات موثر و مورد نیاز، کمک به جهت دهی مراکز پژوهشی مرتبط با مراکز به سوی تحقیق در رشته‌های مورد نیازاز اهداف این مرکز است.

وی یادآور شد که فن بازار منطقه ای استان سمنان، اتاق حل مساله دانشگاه سمنان، کلینیک و مشاورین کسب و کار در ساختمان مرکز کسب و کار مستقر است.

وی افزود: مرکز تحقیق و توسعه خوشه‌های صنعتی با هدف کمک به واحدهای کوچک که فاقد واحد تحقیق و توسعه هستند در دانشگاه سمنان ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان  تاکید کرد: ۱۷ طرح در مرکز تحقیق و توسعه خوشه‌های صنعتی برای ۱۵ واحد انجام شد که افزایش سطح فناوری و بهینه‌سازی فرآیند تولید را به همراه داشت.

عباس گلرو، نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، امروز از شرکت الیاف سرامیک سپید با زیربنای هفت هزار مترمربع و اشتغالزایی ۶۰ نفر در زمینه تولید عایق‌های حرارتی بالای یکهزار درجه و ظرفیت تولید سالانه ۲ هزار تن ، مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی سمنان با ظرفیت استقرار ۶۰ مشاور در زمینه خدمات مختلف بازرگانی، مالی، انتقال فناوری و تکمیل مثلث دانشگاه، تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان از مطالبات فعالان اقتصادی مستقر در این شهرک صنعتی بزرگ که در مرحله دوم با اعتباری بالغ بر  ۳۱۰ میلیارد ریال مقرر است تا پایان نیمه نخست سال ۱۴۰۱ بهره برداری شود بازدید کرد.

شهرک صنعتی سمنان دارای ۱۶۸۴ هکتار مساحت است که ۹۵۳ هکتار آن زمین صنعتی و ۱۶۷۷ هکتار آن دارای سند تفکیکی است. حدود ۱۴ هزار نفر کانون جمعیتی در شهرک صنعتی سمنان است که دسترسی این افراد در بخش ایمنی تردد نیازمند رسیدگی بیشتر است.